پیشرفت خراسان شمالی در گرو توجه به کشاورزی و صنعت

استاندار خراسان شمالی گفت: پیشرفت و آبادانی در خراسان شمالی از مسیر توجه به مزیت های نسبی این استان از جمله کشاورزی و صنعت  می‌گذرد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از ایسنا، محمد علی شجاعی در همایش روز ملی روستا و عشایر که از صبح روز گذشته در هتل مجلل داریوش بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت و آبادانی خراسان شمالی نیازمند توجه و هم فهمی است تا وضعیت معیشت مردم منطقه بهتر شود.

وی با بیان اینکه شیوه زندگی در استان خراسان شمالی بر پایه روستایی است، افزود: به همین دلیل نمی‌شود از پیشرفت صحبت کرد اما از کشاورزی در روستا غافل شد.

شجاعی تأکید کرد: در مسیر پیشرفت اگر از حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری بگذاریم، انگار چند پله از پیشرفت را جا گذاشتیم که سبب عقب ماندن گروهی از مردم و جامعه می‌شود.

وی گفت: مثال این موضوع، کشور هندوستان است که برغم خودکفایی در بسیاری از علوم، مردم فقیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت و توسعه ۵ یا ۱۰ ساله حاصل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نیز اگر مردم پیشرفت را حس نکند از آن رضایت نخواهند داشت و آن را به منزله انجام نشدن کارها می گذارند.

شجاعی، تخریب را یکی از موانع پیش‌روی مسئولان برای انجام اقدامات تاثیرگذار دانست و گفت: دولت قطعاً در عمل به برنامه‌ها و تغییر در زندگی مردم و موفق می‌شود اما نیاز به زمان دارد و قرار نیست صرف چند ماه اتفاقات جا مانده از قبل برطرف شود.

استاندار با تاکید بر اینکه نباید به سمت سیاسی بازی برویم، افزود: منافع بعضی از افراد در جابجایی و انتصاب برخی اشخاص است که نباید به آن ها ورود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات با گفتن و شمردن از بین نمی روند بلکه نیازمند عمل هستند، ادامه داد: برای رفع مشکلات باید در تهران به دنبال اعتبار و انجام اقدامات مختلف گشت تا در زندگی مردم تغییر ایجاد شده و درد آن‌ها درمان شود.

شجاعی با تأکید بر لزوم همبستگی و پیوستگی برای گرفتن امکانات ملی، گفت: باید با در کنار هم بودن به قدرتی در سطح ملی تبدیل شویم تا وضعیت استان تغییر کند.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: دولت اقدامات موثری در حوزه ایجاد زیرساخت به ویژه در حوزه روستایی انجام داده تا مقدمات پیشرفت در استان فراهم شود.

وی تاکید کرد: طی سه سال گذشته به غم تمام مشکلات، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مردم استان پرداخته شده است که بذری بود برای رشد در استان که در آینده خودش را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال مبارزه با آنچه بر اثر نداشته های استان وارد استان شده بودند تصریح کرد: مردم نباید به این موضوعات و افراد توجه و اعتماد کنند.

استاندار خراسان شمالی وی با گلایه از اینکه عده ای آدم های قوی را از این استان قرار می‌دهند، ادامه داد: در این استان تلاش کردیم تا پیشرفت خراسان شمالی بیش از گذشته شتاب بگیرد و مردم سریعتر به آنچه که لایقش هستند، برسند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *