سازش با قدرت‌های بزرگ، نسخه موفقی نیست

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نسخه سازش با قدرت‌های بزرگ، نسخه موفق نیست و سازش با دشمن در سیره و سلوک هیچیک از امامان و پیشوایان دین نیز نبوده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام رضا (ع) در بقعه امامزاده محروق نیشابور  افزود: برخی می‌گویند چالش با دشمن هزینه دارد، سوال اینجاست که مگر سازش با دشمن هزینه ندارد، هزینه سازش با ابرقدرت‌ها بسیار بیشتر از هزینه چالش با آن‌ها است.

وی افزود: مهم‌ترین ارزش در سیره و سلوک حضرت امام رضا (ع) و همه امامان و پیشوایان دین، ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ و ستمگران و مستکبران است.

وی اظهار کرد: شاید روش‌های مقابله و ایستادگی در برابر قدرت‌ها و مستکبران در زمان امامان و پیشوایان دین تغییر داشته اما ارزش‌ها تغییری نکرده و در اصل مبارزه هیچ تردیدی وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:  قرار بود با حل مساله هسته ای، تحریم‌ها برداشته شود اما دشمن روز به روز تحریم‌ها را بیشتر کرد و مصوبه مجلس سنای آمریکا نیز بر پایه تشدید تحریم‌ها علیه ایران استوار می‌باشد.

وی اظهار کرد: دشمن میثاق شکن است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد و همانطور که حضرت امام رضا (ع) فرمودند، دشمن دست از مومنین برنمی‌دارد مگر آنکه آنان از توحید و دینشان دست بردارند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز در دنیا ۲ مکتب انتظار و انظلام وجود دارد، گفت: هفت هزار کانال ماهواره ای در فضای مجازی فعال است تا فرهنگ انظلام را در دنیا القا کند ولی امام راحل پرچم فرهنگ انتظار و ظلم ستیزی را در جامعه برافراشتند و ما نیز زیر این پرچم قرار گرفته ایم.

حجت الاسلام رئیسی افزود: مکتب انتظار، مکتب «ما می‌توانیم» است لذا ما می‌توانیم در مقابل استکبار ایستادگی کنیم.

وی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، «خداوند» در زندگی فردی و اجتماعی مردم ایران حاکم شده است و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، اجازه نخواهیم داد مستکبران سرنوشت ما را رقم بزنند.

وی گفت: در کشورهای منطقه اوضاع و شرایط فرق کرده و مجاهدان در راه خدا زمام امور را به دست گرفته‌اند که به امید خدا پیروزی نهایی با مستضعفان جهان است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *