ترکیب اکران نوروز ۱۴۰۱ مشخص شد

از دفاع مقدسی تا کمدی و معمایی

در جلسه‌ای که روز گذشته در شورای صنفی نمایش برگزار شده، هفت فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی، «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان، «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی برای اکران نوروزی اعلام شده‌اند و قرار است از 18 اسفندماه روی پره روند.

از بین این فیلم‌ها سه اثر در جشنواره فجر امسال رونمایی شدند و یک فیلم هم مربوط به جشنواره فجر دو سال قبل است.

اما نکته قابل توجه نبود یک کمدی با همان تعریف‌هایی مرسوم است چون اگرچه «شادروان» به عنوان یک فیلم کمدی مطرح شد، اما نظرهایی هم درباره قصه تلخی که از فقر نشان می‌دهد، در باره آن مطرح شده است.

در بین این فیلم‌ها انتخاب «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش هم که سال گذشته «تکخال» را در اکران نوروزی داشتند  جالب توجه است.

با این حال فیلم‌های امسال با بازیگرانی همچون جواد عزتی، امیر جدیدی، ساعد سهیلی، پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، هادی حجازی‌فر،  علی مصفا و علی نصیریان اکران می‌شوند.

مرتضی شایسته سخنگوی شورای صنفی  درباره فیلم‌های قطعی راه‌یافته به اکران نوروز ۱۴۰۱، اظهار داشت: فیلم‌های موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر، مرد بازنده ساخته محمدحسین مهدویان، علفزار به کارگردانی کاظم دانشی، شادروان ساخته حسین نمازی که در جشنواره چهلم فیلم فجر به نمایش درآمدند در ترکیب نوروز سال آینده قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین سه فیلم قدغن به کارگردانی مجید مافی، روز صفر ساخته سعید ملکان و لامینور به کارگردانی داریوش مهرجویی از دیگر آثار اکران نوروز ۱۴۰۱ است که نمایششان قطعی شده است.

سخنگوی شورای صنفی تاکید کرد: اکران این فیلم‌ها از روز ۱۸ اسفندماه به‌صورت همزمان در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد شد.

شایسته درباره افزایش قیمت بلیت سینماها برای اکران در سال جدید نیز گفت: فعلا درباره این موضوع تصمیم‌گیری نشده است.

 

موقعیت مهدی

 

بازیگران این فیلم هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی هستند. این فیلم درباره مهدی باکری است.

 

مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد، این روایت در شش پرده تصویر شده‌است.

 

مرد بازنده

 

احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمساله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد درمی‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

بازیگران این فیلم جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی و ملیکا پازوکی هستند.

 

علفزار

 

داستان فیلم علفزار داستان یک بازپرس است که در آستانه انتقالیش دچار کشمکش‌هایی در چند پرونده می‌شود.

 

بازیگران این فیلم پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، صدف اسپهبدی، مائده طهماسبی هستند.

 

شادروان

 

شادروان به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می‌پردازد. خانواده آنها که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند درآمدی جز فروش سبزی ندارند و حالا با درگذشت پدرشان ماجراهای تازه‌ای برایشان به وجود می‌آید.

 

سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رؤیا تیموریان، رضا رویگری در این اثر ایفای نقش کرده اند.

 

قدغن

 

داستان قدغن طبق گفته سازندگانش درباره بزه‌های خانوادگی و اجتماعی و نیز اتفاق‌هایی است که در بعضی خانواده‌ها رخ می‌دهد و وارد حریم ممنوعه می‌شود

 

سام درخشانی، ساناز سعیدی، افسانه چهره‌آزاد، محمود جعفری، علیرضا استادی، ونوس کانلی، کریم امینی و رزا بیات در این فیلم بازی کرده‌اند.

 

روز صفر

 

داستان این فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می‌باشد. امیر جدیدی، ساعد سهیلی، سینا شفیعی، تینو صالحی، محمد رضا ملکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی، ابوالفضل صفاری و محمدعلی راجپوت بازیگران این فیلم هستند.

 

لامینور

 

علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی، سیامک ادیب، محمد رضا شهبانی نوری، شراره رنجبر، محمد جواد جعفرپور، مهرنوش ذوالفقاری، محمد هادی عطایی، مهدی مرتضایی، یاسمن کوزه گر، هومن بهزادی، شیدا مودب، هانا وارسته، سبحان خسروی، احمد یاوری، فرهاد ریش سفیدی، علی بلوردی و فریماه فرجامی بازیگران فیلم لامینور هستند.

 

در خبرها جزییات زیادی از قصه اثر تازه مهرجویی منتشر نشده است، با این حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که لامینور ادامه سنتوری است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *