دولت آینده باید برنامه‌محور باشد

نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید برنامه محور و استراتژیک باشد و وزرا معرفی شده قابلیت اجرای این برنامه‌ها را داشته باشند. وقتی که در دولت سیستم و استراتژی وجود نداشته باشد به مشکل بر می‌خوریم.

سعید باستانی درباره اهمیت هماهنگی در تیم اقتصادی دولت جدید افزود: در دولت باید به‌صورت یک بخش کلی هماهنگی وجود داشته باشد زیرا بسیاری از وزارتخانه‌ها با یکدیگر مربوط هستند ولو اینکه در تیم اقتصادی حضور نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هماهنگی بخش‌های که به ظاهر نقشی در اقتصاد کشور ندارند نیز باید با تیم اقتصادی دولت هماهنگ باشند، گفت: تیم اقتصادی چند وزارت اصلی را در برمی‌گیرد ولی در کنار این موارد بخش‌های دیگری نیز مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت خودبه‌خود با تیم اقتصادی در ارتباط هستند و باید هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید هماهنگی لازم، اهداف و استراتژی‌ها در کل کابینه دولت در زمینه اقتصادی وجود داشته باشد، اضافه کرد: هماهنگی زمانی ایجاد می‌شود که دولت یک استراتژی در حیطه اقتصادی داشته باشد و وزیران مختلف آن را بپذیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منظور از هماهنگی این نیست که چند نفر دوست را در وزارتخانه‌های مختلف بگذاریم،بیان کرد: وقتی که در دولت سیستم و استراژی وجود نداشته باشد با مشکل برخواهیم خورد.

باستانی با بیان اینکه برخلاف نظر برخی از افراد که می‌گویند باید وزرا ارتباط خوبی داشته باشند معتقدم اگر استراتژی مدونی وجود داشته باشد و افراد در جهت رسیدن این استراتژی حرکت کنند به هماهنگی لازم به‌وجود می‌آید، تصریح کرد: در جلسه با رئیس جمهور داشتیم ایشان نیز این مسئله را قبول داشتند و اعتقاد داشتد که دولت باید برنامه محور باشد نه شخص محور.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در مجلس شورای اسلامی باید برنامه و قالب را تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: با وجود این قالب‌ها مشخص می‌شود که آیا وزرا معرفی شده مناسب و با برنامه هستند یا خیر، دولت آینده باید برنامه محور و استراتژیک باشد و وزرا معرفی شده قابلیت اجرای آن برنامه داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *