در جلسه هماهنگی کیفیت بخشی آموزش مجازی به دانش آموزان استان مطرح شد:

بسیج تجهیزات مجازی در اختیار آموزش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تمام امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش استان را برای استمرار آموزش به کار می‌گیریم.

قاسمعلی خدابنده در جلسه هماهنگی کیفیت بخشی آموزش مجازی به دانش آموزان استان  افزود: شبکه آموزش مجازی طراحی شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای دانش آموزان در ایام تعطیلات و زمان‌هایی که در کلاس درس حضور ندارند مورد استفاده قرار می گیرد، خوشبختانه این سامانه مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته و تلاش می شود در این بازه زمانی دانش آموزان از آموزش و تحصیل عقب نمانند.

ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از سامانه

وی تصریح کرد: مشارکت و همراهی معلمان، دبیران و بویژه اولیاء گرامی برای ترغیب دانش آموزان جهت استفاده از این سامانه بسیار مهم است و این هم افزایی باعث خواهد شد در ایام تعطیلات، دانش آموزان از مباحث آموزشی فاصله نگیرند.

خدابنده بیان کرد: در حال حاضر قریب به ۷۰ تا ۷۵ درصد دانش آموزان استان به شبکه اینترنت دسترسی دارند لذا نباید بخاطر در دسترس نبودن این ظرفیت در برخی نقاط محدود، سایر دانش آموزان را از این ظرفیت محروم نماییم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در کنار برنامه های آموزشی شبکه آموزش، یک سری فعالیت های مکمل شامل تمرینات، پرسش و پاسخ و حل مسئله را در این سامانه به دانش آموزان ارائه نماییم، این موج آموزش مجازی می تواند درصدی از آموزش حقیقی را محقق سازد.

کیفیت اولویت آموزش مجازی

خدابنده اظهار کرد: افزایش پوشش تعداد دانش آموزان استان و کیفیت بخشی به این فعالیت‌های آموزشی از اولویت‌های اجرای این طرح است و تلاش می کنیم مسئله تهدید شیوع کرونا را به فرصت تبدیل کرده و با استفاده از این فناوری در آینده ای نزدیک برخی از مشکلات کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش را نیز جبران نماییم.

وی افزود: در بحث آموزش دانش آموزان از طریق رسانه و فضای مجازی به مشارکت و همراهی صداوسیما نیز نیازمندیم و از خانواده های ارجمند تقاضا داریم دانش آموزان را موظف نمایند تا در ساعاتی از شبانه روز در سر کلاس های درسی این سامانه و سایر رسانه ها حضور داشته باشند تا این تعطیلات خللی به تحصیل آن ها وارد نکند.

تعطیلی مدارس تا پایان هفته جاری

‍ مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: طبق اعلام سخنگوی دولت، مدارس سراسر کشور از جمله خراسان رضوی تا پایان هفته جاری نیز تعطیل است.

خدابنده افزود: با توجه به اینکه طبق پیش‌بینی انجام شده هفته جاری پیک اصلی بیماری کرونا در کشور است با هدف حفظ سلامت دانش‌آموزان و جلوگیری از ابتلا و شیوع این بیماری مدارس استان خراسان رضوی به تبع اعلام تعطیلی کشوری طی روزهای پایانی باقی مانده هفته جاری تعطیل است.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی روزهای ۱۴،۱۳ و ۱۵ اسفند ماه جاری تمامی مدارس استان در دو نوبت صبح و عصر در تمامی مقاطع تعطیل هستند و تمامی برنامه‌های مدارس نیز تعطیل است.

تعطیلی مراکز آموزش عالی تا پایان سال

استان خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز و ۱۲ هزار و ۵۰۰ باب مدرسه است.

از روز سی ام بهمن ماه تاکنون ابتلای ۲۵۰ نفر با علائم سندرم حاد تنفسی در سامانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۱۲ شبکه بهداشت زیر مجموعه آن ثبت شده است که این افراد در بیمارستان بستری و برخی از آنان  بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون آزمایش کرونای ۱۹ نفر در استان خراسان رضوی مثبت شده است.

بر اساس ابلاغ “ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا” هم‌ اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خود به‌ خود بر کاهش فعالیت‌های بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است.

برچسب‌:

image_print
60 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *