رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع زوج های دانشجو

مراقب باشید مودت میانتان به عداوت تبدیل نشود

طهرانچی با تاکید براینکه همسر و زوج انسان، نقش مکمل او را دارد و برابری زوجین معنا ندارد، گفت: آرامش زندگی در گرو مودت میان زوجین است که باید مراقب باشند به عداوت بدل نشود.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مراسم ازدواج دانشجویی 400 زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور همزمان با شب نیمه شعبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم به زوج های جوان گفت: خداوند در قرآن کریم، زوجیت و کنار هم قرار گرفتن شما زن و مرد را آیه و نشانه خود معرفی کرده است؛ زوج، نقش مکمل را برای فرد دارد و بنابر برابری نیست؛ نخواهید هرطور که شما هستید، همسرتان نیز همانگونه باشد.

وی افزود: مطابق آیات قرآن، خاصیت زوجیت، ارامش است که در سایه مودت و محبتی که خداوند پس از عقد بین زن و شوهر قرار می دهد، پدید می آید؛ مراقب باشید این مودت به عداوت بدل نشود.

 

فرزند، هزینه مشروع زندگی است و هزینه های مشروع را خداوند تامین می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آیات قرآن کریم که مومنان را نسبت به ترس از فرزندآوری بخاطر فقر برحذر داشته است، یادآور شد: فقر یک چیز است و هراس از فقر یک چیز دیگر؛ فرزند، خرج و هزینه مشروع است و طبق وعده الهی، هزینه های مشروع زندگی با خداوند است؛ اوست که روزی رسان است هم به ما و هم فرزندانمان.

 

از امام رئوف زندگی شیرین و پایدار بخواهید

در ادامه مراسم، ضمن قرائت پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به زوج های جوان توسط دکتر طهرانچی، حجت الاسلام والمسلمین شریفانی، رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز به جوانان پیشنهاد کرد در این شب مبارک، از امام رضا(ع) زندگی پایدار، شیرین و با فرزندان صالح بخواهند چراکه نعمتی ارزشمندتر از زندگی با خانواده و همسر و فرزندان نیست.

 

نمی شود همه چیز را مطابق میلمان تغییردهیم/ به جای تغییر، تعامل کنیم

همچنین حجت الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی به زوج های جوان خاطرنشان کرد: زندگی گاهی تلخ و گاهی شیرین است؛ این ما هستیم که باید مقاوم باشیم و خود را نبازیم؛ از طرفی طلب کمال و کمال گرایی در دنیایی که ناقص و محدود است درست نیست و نمی شود همه چیزرا مطابق میلمان تغییر دهیم بنابراین بهترین راه، سازش با یکدیگر است.

وی با تاکید براینکه به جای تغییر همسر، باید با او تعامل داشت، افزود: ازدواج یعنی زوجیت و جفت شدن بنابراین فردگرایی پس از ازدواج، ممنوع است؛ کسی که تحصیل یا کار برایش بیش از زندگی مشترک اهمیت دارد، اشتباه کرده که زندگی مشترک تشکیل داده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان علی(ع) تصریح کرد: ایشان به مردها توصیه می کنند که از امرونهی در همه امور پرهیز کنند(فقط گاهی امر و نهی کنند)، آستانه توقعشان را پایین بیاورند تا آستانه تحملشان افزایش یابد و با خوش پوشی و میانه روی در زندگی از زن دلبری کنند.

وی افزود: امام همچنین از زنان نیز می خواهند که خود را نسبت به هر امر ناشایستی که اعتماد شوهر را سلب می کند، حفظ کنند، حرمت و احترام شوهر را رعایت و محبتشان به او را اظهار و ابراز کنند.

حجت الاسلام واعظ موسوی در پایان از جوانان بجای ژست روشنفکری، ادبیات عشق را از حافظ شیرازی بیاموزند نه ترانه های رایج که چون ادبیات سخیف دارد، عشق را هم از مرتبه عالی اش تنزل داده است.

گفتنی است در پایان این مراسم، زوج های دانشجو ضمن قرائت پیمان نامه زندگی مشترکشان در محضر امام رضا(ع)، از سفره متبرک رضوی متنعم شدند./ز.ش

image_print