همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر؛

۳۰ پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری نیشابور با اعتباری افزون بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال

💠بیش از ۳۰ پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری نیشابور با اعتباری افزون بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

 

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در هفتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر، طی آیینی که در سالن شهید آوینی شهرداری و با حضور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال شرق کشور،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، شهردار و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر ارشد منطقه شمال شرق شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، رئیس دانشگاه نیشابور و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد، بیش از ۳۰ پروژه شهرداری نیشابور با اعتباری افزون بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار «صبح‌امروز» در نیشابور، شهردار نیشابور گفت: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۳۰ پروژه شهری با اعتباری افزون بر ۱۳۰۰میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید .

سید حسن میرفانی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر افزود: احداث ۹ سایت مخابراتی با همکاری شهرداری و سرمایه گذاری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال، ارتقای ۴ سایت مخابراتی به تکنولوژی 5G و ۸ سایت مخابراتی به تکنولوژی 4.5G با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از جمله پروژه های افتتاح شده شهرداری در دهه فجر امسال است.

وی احداث مصلای آرامستان بهشت فضل با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد ریال واجرای ادامه مسیر دوچرخه جاده باغرود با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را از پروژه های شهرداری عنوان کرد.

میرفانی همچنین بهسازی خیابان های نصر شمالی، ۲۰ متری رسالت، میدان بی بی شطیطه، بعثت ۱۶، میدان و آیلند بولوار بعثت و ابتدای بولوار معلم با اعتباری افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه ها در این دهه اعلام کرد.

شهردار نیشابور خرید یک دستگاه مخزن شور با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، اجرای پیاده رو سازی در خیابان های امام خمینی(ره)، عماریاسر، شریعتی، فردوسی شمالی و …. را با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال، اصلاح هندسی های ترافیکی معابر شهری، اجرای تعهدات مردمی، نورپردازی بولوار شهید فهمیده و خیابان ۱۵ خرداد، راه اندازی سامانه جامع پارکینگ های حاشیه ای و غیر حاشیه ای و … را از دیگر پروژه های در این ایام عنوان کرد.

 

میرفانی خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه های عمرانی و خدماتی، شهرداری برنامه های متعدد و متنوعی را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای گرامیداشت ایام دهه فجر در نظر گرفته است.

شهردار نیشابور همچنین از جذب سرمایه گذار بخش خصوصی با رقم ۷۲۰۰ میلیارد ریال خبر دادو افزود: ساخت شهرک مشاغل مزاحم، احداث زمین چمن مصنوعی، احداث مجموعه بازی کودک و نوجوان پارک ارغوان، رستوران سنتی در خانه تاریخی قرشی و … از جمله پروژه های شهرداری در این زمینه است.‌

میرفانی خاطرنشان کرد: تاکنون در مدت ۷۷۷ روز از خدمت در شهرداری نیشابور، بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال برای تملکات و بازگشایی گره های ترافیکی که بیشتر آن ها معطل مانده از سه دهه قبل معطل بود، شده است.

وی همچنین از افزایش ۱۳۶ درصدی فضای ورزشی به مساحت ۸۰۹۰ مترمربع خبرداد.

میرفانی در ادامه اضافه کرد: افزایش ۴۵ درصدی تولید و پخش آسفالت به مقدار ۹۰ هزار تن و همچنین، افزایش ۷۶۰ درصدی اجرای دیوار ساحلی با ۷۵۰ متر طول از دیگر دستاوردهای شهرداری و شورای شهر دانست.

شهردار نیشابور با اشاره به مبلغ ۱۱/۰۵۰ میلیارد ریال بودجه تحقق یافته اذعان کرد: در این مدت بدهی انباشته شده از سنوات گذشته که معادل ۴۵۵ میلیارد ریال بدهی‌های بانک شهر، تأمین‌اجتماعی و سازمان امور مالیاتی بود تسویه شد.

وی با بیان پیشرفت طرح تفصیلی در این مدت، تشریح کرد: در این مدت پیشرفت طرح تفصیلی در منطقه دو ۷۰ درصد بوده و در منطقه یک ۹۰ درصد می‌باشد. وی در ادامه افزود: میزان پیشرفت نقشه پایه در منطقه ۲ ۷۰ درصد و در منطقه یک ۱۰۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه مخازن زباله در سطح شهرستان کاملاً فرسوده شده بود، اذعان کرد: شهرداری در این مدت با اضافه کردن تعداد ۶۱۷ مخازن سه‌چرخ و چهار چرخ و۴۲۸ ریل باکس مخازن شرایط را بهبود ببخشید.

 

image_print