شهردار در جلسه شورای شهر مشهد مطرح کرد:

نقدینگی شهرداری مشهد در وضعیت نامناسب

شهردار مشهد با اشاره به اینکه وضعیت نقدینگی وضعیت مناسبی نیست، گفت: تعداد زیادی از پیمانکاران در شهرداری بیش از ۱۰ ماه است که مطالبه خود را دریافت نکردند.

به گزارش صبح امروز سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد روز گذشته در دهمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد،در جریان بررسی لایحه نحوه به‌روزرسانی و دریافت مطالبات شهرداری مشهد از موسسه مالی ملل، گفت: وضعیت نقدینگی وضعیت مناسبی ندارد. حدود ۱۵ روز است که کارهایی به صورت فشرده در مشهد و تهران انجام شد که ثمرات خوبی به همراه داشت. به مرور هرکدام که به نتیجه برسد گزارش آن را ارائه خواهیم داد.

وی افزود: تعداد زیادی از پیمانکاران در شهرداری بیش از ۱۰ ماه است که مطالبه خود را دریافت نکردند. مقدار محدودی از آن در صورتی که لایحه رای بیاورد می‌توانیم پرداخت کنیم. با کمک و همراهی مدیریت شهری جدید مبلغ یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان از مبالغ تعیین تکلیف شده است.

شهردار مشهد اضافه کرد: از حق مردم کوتاه نخواهیم  آمد و تمام تلاش خود را برای دریافت بدهی‌ها و مطالبات خواهیم کرد.

وصول 1406میلیارد تومان از مطالبات شهرداری طی یک ماه گذشته

هم چنین شهردارمشهدگفت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تا کنون 1406میلیارد تومان از مطالبات شهرداری وصول شده است.

ارجائی  با بیان اینکه امروز لایحه دو فوریتی را برای وصول بخشی از مطالبات موسسه ملل جهت کاهش مشکل نقدینگی شهرداری به شورای شهر ارائه داده ایم، اظهارکرد: در کنار این لایحه تفاهم نامه های دیگری نیز برای وصول مطالبات شهرداری از سایر بخش ها در حال انجام است که به مرور برای تصویب به شورا ارائه خواهد شد.

شهرارمشهد تصریح کرد: تعداد بسیاری از پیمانکاران بیش از 10 ماه است که مطالباتی دارند و باید پرداخت شود؛ بخش کوچکی از این مطالبات با تصویب این لایحه پرداخت می شود.

ارجائی اضافه کرد: از آغاز دوره جدید مدیریت شهری تا امروز با کمک علی بن موسی الرضا، تلاش همکارانم و حمایت های شورای اسلامی شهر،1406میلیارد تومان از مبالغی که وصول آنها دچار نقص شده بود وصول شده است.

وصول 170 میلیارد تومان مطالبات شهرداری از بانک ملل

شهرارمشهد، همچنین درحاشیه دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، گفت: تعدادی قرارداد و تفاهم نامه از دوره های قبلی وجود دارد که مشمول سنوات شده و دچار یک سری مشکلات حقوقی است که باعث شده مبالغی از شهرداری نزد اشخاص حقیقی و حقوقی باقی بماند.

ارجائی افزود: یکی از مطالبات به دلیل مشکلات حقوقی نزد بانک ملل مانده بود که با دو هفته کار فشرده توافقی انجام و در پی آن لایحه ای برای تصویب به شورای شهر ارائه شد و خوشبختانه شورا با آن موافقت کرد، با این تفاهم حدود 170 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری مشهد وصول خواهد شد که بابت همکاری موسسه ملل از آقای جوادی تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: پس از تایید مصوبه این مبلغ به سرعت وصول و بخشی از طلب به حق پیمانکاران که برخی 10 ماه است پولی دریافت نکرده اند، پرداخت خواهد شد.

شهرارمشهد افزود: درحال حاضر مبلغ بالایی را از ناحیه قرادادها و تفاهم نامه هایی که دچار مشکلات حقوقی هستند از اشخاص حقوقی و حقیقی طلبکار هستیم و تا ریال آخرش را وصول و به شهر برخواهیم گرداند.

در ادامه این جلسه لایحه دوفوریتی نحوه به‌روزرسانی و دریافت مطالبات شهرداری مشهد از موسسه مالی ملل بررسی و تصویب شد.
طبق این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده شد در خصوص دریافت املاک توافق شده اقدام کند که مبلغ به‌روزرسانی شده مطالبات شهرداری ناشی از ارجاع کارشناسی ۲ ملک از املاک تفاهم نامه با لحاظ کارشناسی هیات کارشناسان رسمی منتخب به مبلغ هزار و ۹۳۵ میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۳۰۹هزار و ۲۱۵ ریال مورد تایید است.
منابع بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد با ۶ درصد افزایش نسبت به بودجه اصلاح شده سال ۹۹، مبلغ ۱۸۴ هزار و ۸۶ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال است و مصارف بودجه سال ۱۴۰۰ آن نیز با هفت درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه سال ۹۹، مبلغ  ۱۷۹ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *