بررسی وضعیت و مشکلات موجود در منطقه 5 مشهد در پیشگیری از بیماری کرونا؛

ضعف فرهنگی منطقه 5 مشهد در پوشش ماسک

بنفشه رحیمی

بهادر صمدیان، معاون برنامه‌ریزی، سازماندهی و منابع انسانی ستاد مردمی پیشگیری از کرونا طرح شهید شوشتری و مسئول طرح شهید شوشتری منطقه 5 مشهد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: در حال حاضر پویش پوشش ماسک مورد توجه ستاد مردمی پیشگیری از کرونا قرار گرفته؛ زیرا معتقدیم هر قدر که مردم پوشش را بیشتر رعایت کنند، می‌توانیم بهتر به اهداف این پویش دست پیدا کنیم و زمانی به موفقیت دست خواهیم یافت که پوشش ماسک تبدیل به عرف جامعه گردد.

شرایط منحصر به فرد منطقه 5 در کنترل بیماری کرونا

وی افزود: محدوده جغرافیایی شهری منطقه 5 مشهد ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر مناطق شهری متمایز می‌کند؛ پس ما در این طرح در تلاشیم متناسب با شرایط منطقه اقدام مناسب را در نظر بگیریم. این در حالیست که علاوه بر نظارت و ارائه خدمات در طرح مذکور توجهی نیز به اقدامات فرهنگی در سطح منطقه صورت می‌پذیرد تا مسئولیت‌پذیری و فرهنگ مردم این منطقه را نسبت به رعایت پروتکل‌ها، به ویژه پوشش ماسک افزایش دهیم.

محدوده جغرافیایی شهری منطقه 5 مشهد ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر مناطق شهری متمایز می‌کند؛ پس ما در این طرح در تلاشیم متناسب با شرایط منطقه اقدام مناسب را در نظر بگیریم. این در حالیست که علاوه بر نظارت و ارائه خدمات در طرح مذکور توجهی نیز به اقدامات فرهنگی در سطح منطقه صورت می‌پذیرد تا مسئولیت‌پذیری و فرهنگ مردم این منطقه را نسبت به رعایت پروتکل‌ها، به ویژه پوشش ماسک افزایش دهیم

صمدیان با بیان اینکه «بر این باور هستیم که همه ما سوار بر کشتی‌ای هستیم که اگر حتی یک نفر از مردم قوانین را پشت گوش بیندازد، قابل پیش‌بینی خواهد بود که کشتی غرق خواهد شد» تشریح کرد: بنابراین مردم محله باید بدانند بهم ربط دارند و حس تعلق به یکدیگر و محل زندگی خود دارند و کسی نمی‌تواند نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی‌توجه باشد.

نیازمند توجه بیشتر به مناطق کم‌برخوردار هستیم

به گفته صمدیان، اکثر مردم مناطق کم‌برخوردار مشهد از مشاغل و درآمدهای ثابت برخوردار نیستند درنتیجه اگر درگیر این ویروس شوند، به لحاظ مالی با مشکل مواجه خواهند شد. هم‎‎‎چنین لازم به ذکر است که محل و سبک زندگی مردم این مناطق از جمله کارتن‌خواب‎ها باعث شده که بیشتر در معرض آلودگی و ابتلا به این ویروس قرار بگیرند. پس باید بیشتر پیگیر این مناطق شد تا بتوانند به سطح مطلوبی از زندگی برسند و کیفیت محیط زندگی شهری این محله‌ها افزایش یابد تا حس اُمید به زندگی در مردم این محلات روز به روز افزایش یابد.

ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای بهسازی زندگی و رفتار مطلوب اجتماعی مردم

مسئول طرح شهید شوشتری منطقه 5 مشهد ادامه داد: اگر بخواهیم اقدامی را انجام دهیم که نمود آن در سطح جامعه افزایش پیدا کند، فعالیت و پویایی منحصر به یک نهاد خاصی نمی‌شود، بلکه همه دستگاه‌ها باید در جهت بهسازی در زندگی و رفتار مطلوب اجتماعی مردم نقش خود را ایفا کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *