مجموعه گردشگری “بابا قدرت”

مجموعه گردشگری بابا قدرت با قدمتی بیش از دو قرن، در گذشته کاروانسرایی در زمان قاجار بوده و سال ۱۳۸۰ توسط سازمان میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است. مدتی در زمینه تالار و رستوران در دو شعبه مشهد و تهران فعالیت داشته و اکنون حدود ۱۱ سال است که به عنوان مجموعه گردشگری و رستوران باباقدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
مجموعه گردشگری بابا قدرت که با کسب ۴ گواهینامه بین المللی از کشور انگلستان در زمینه خدمات توریسم و رستوران، دارای بخش های مختلفی چون رستوران سنتی، چایخانه سنتی، لمکده، بازارچه سنتی می باشد. رستوران مجموعه گردشگری باباقدرت که با کیفیت بالا و طعم بی نظیر غذاهایش یکی از پرطرفدارترین رستوران های مشهد است. همچنین بازارچه سنتی مجموعه باباقدرت دارای 22 غرفه محل تولید و عرضه هنردست ایرانی است و جزو آثار تاریخی نیز محسوب می‌شود.
آقای روح الله پایمرد مدیریت محترم مجموعه در ارتباط با مجموعه می‌گوید: از سال ۱۳۸۹ مجموعه گردشگری بابا قدرت فعالیت خودش را در دو شعبه مشهد و تهران نیاوران جماران آغاز کرده است که تالار پذیرایی و رستوران سنتی همراه با موسیقی زنده هر شب برقرار است. در مجموعه گردشگری بابا قدرت مشهد، ۲۲ غرفه موجود است که در حال حاضر ۱۱غرفه به شغل های مختلف از جمله عکاسخانه، کافی شاپ، فست فود، چرم، پوست، عطر، عروسک فروشی، سفال، تابلوهای مسی، کارگاه فیروزه تراشی، گلیم و ترمه فعال می باشد. انشاالله در آینده برنامه هایی جهت راه اندازی الباقی غرفه ها
نیز داریم.
وی اشاره کرد: فضای رستوران مجموعه باباقدرت کاملاً سنتی است و با بهترین و بیشترین کیفیت مواد غذایی و خدمات رسانی خوب آماده پذیرایی مردم عزیز هستیم منو غذایی رستوران باباقدرت شامل چلو گردن گوسفندی، چلو ماهیچه مجلل، انواع کاملی از کباب ها مانند چلو کباب بلغاری، چلو کباب برگ مجلل باباقدرت، چلو کباب سلطانی باباقدرت، کباب فیله ای تیکه ای باباقدرت، کباب بختیاری، کباب لقمه، شیشلیک و …  همچنین منو سنتی مجموعه خوراک ماهی قزل آلا، دیزی، خوراک کشک و بادمجان و … که آماده سرو است. همچنین در مجموعه علاوه بر رستوران سنتی و انواع غرفه ها، فست فود مجموعه به نام فست پیچ را برای علاقمندان به غذای فست فود راه اندازی کرده ایم که در قسمت پیچ مجموعه باباقدرت قرار دارد.
همچنین وی در ارتباط با پروتکل های بهداشتی مجموعه خاطر نشان کرد: ما از ابتدای ویروس کرونا سعی کردیم به خاطر حفظ سلامتی مردم عزیز تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، از جمله رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و دست کش، قرار دادن محلول ضدعفونی در مجموعه، نصف کردن ظرفیت رستوران ها، به طور مثال تخت های ۱۲ نفره را برای ۶ نفر در نظر گرفتیم. در پایان از زائرین و همشهریان محترم دعوت می کنیم از مجموعه گردشگری و بازارچه بابا قدرت که در مجاورت با حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضاست، دیدن نمایید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *