مصاحبه با دکتر شیوا بازیار در رابطه با ایمپلنت ها:

ایمپلنت‌ها می‌توانند به محافظت از دندان‌های سالم کمک کنند.

هنگامی که یکی از دندان‌های خود را از دست بدهید، یکی از روش‌های جایگزین کردن آن دندان که بطور گسترده‌ای استفاده می‌شود، بریج کردن دندان است. در اغلب موارد در این روش، برای این که تعادل مناسبی بین بریج و دندان‌های دیگر ایجاد شود، بخش‌هایی از دندان‌های مجاور سالم برش و تراش داده می‌شوند. اما امروزه با کمک روش ایمپلنت‌ دندان، می‌‌توانید روی خود ایمپلنت تاج و یا بریج را قرار دهید و نیازی به تراش دادن یا اسیب رساندن به دندان‌های دیگر به خاطر وضعیت و مشکل یک دندان نیست. با ایمپلنت دندان، دندان‌های سالم، از انجا که دستکاری نمی‌شوند، سالم باقی می‌مانند و درعین حال، پایه ای در استخوان فک برای پشتیبانی از هر پروتز دندانی که قرار است آن را به دهان خود اضافه کنید، ایجاد شده و آن را محکم در جای خود نگه می‌دارد.
در این راستا گفتگویی با سرکار خانم دکتر شیوا بازیار انجام دادیم که در زمینه دندانپزشکی، از جمله درمانهای زیبایی، اصلاح لبخند، معالجه ریشه و پروتز ثابت و متحرک فعالیت می نمایند در ادامه مطالعه می کنید.
سرکار خانم دکتر بازیار در ارتباط با جایگزین ایمپلنت به جای دندان بیان می کند: در صورتی که هیچ درمانی جهت حفظ ریشه دندان و انجام سایر خدمات دندانپزشکی وجود نداشته باشد، دندان کشیده شده و ایمپلنت جایگزین می شود.
وی در مورد مراحل انجام ایمپلنت توضیح میدهد: برای انجام ایمپلنت ابتدا قطعه ی فیکسچر در استخوان قرار داده و پس از گذشت چهار ماه روکش ایمپلنت قرار داده می شود و بسته به شرایط خاص بیمار و استخوان ناحیه می توان ۲ تا ۴ ایمپلنت را در یک جلسه انجام داد.
و همچنین دکتر بازیار در مورد انواع روش های بیلیچینگ و ماندگاری آن اذعان کرد: بیلیچینگ به دو روش هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می شود و توصیه من هوم بلیچ است چون ماندگاری طولانی تری دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *