وام 15 میلیون تومانی ازدواج

بانک مرکزی، بند ”الف“ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را که براساس آن مبلغ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج برای هريک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۷، ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این بند از قانون بودجه سال جاری آمده است: «به منظور حمايت از ازدواج جوانان، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران موظف است کليه بانکها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کليه منابع در اختيار پس انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانکها در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهيلات قرض الحسنه ازدواج را در اولويت نخست پرداخت قرار دهند.

تسهيلات قرض الحسنه ازدواج برای هريک از زوجها در سال ۱۳۹۷ يکصد و پنجاه ميليون ريال با دوره بازپرداخت پنجساله است.»

بنابراین و براساس بخشنامه شماره ۹۷.۴۷۷۳ مورخ ۱۳۹۷.۱.۱۴ بانک مرکزی، پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در اولويت نخست پرداخت تسهيلات قرض الحسنه قرار دارد و تمام بانکها و موسسات اعتباری ملزم به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج از محل مجموع سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز و جاری هستند. مبلغ این تسهيلات براي هر يک از زوجين، يکصد و پنجاه ميليون ريال با دوره بازپرداخت پنج ساله (۶۰ ماهه) و نرخ کارمزد ۴ درصد است.

همچنین با توجه به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران، افراد مندرج در این قانون، مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به ميزان دو برابر افراد عادی (مبلغ سيصد ميليون ريال و با رعايت ساير شرايط و ضوابط اعطای این تسهيلات) هستند.

لازم به ذکر است افرادی که در سال جاری، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت می‌کنند، مشمول سقف‌های مقرر در قانون جدید می‌باشند.

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ve.cbi.ir/ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

image_print
575 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *