نقش دندان ها در زیبایی صورت

دندان ها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت دارند و داشتن لبخندی زیبا، صورت را زیباتر و بشاش تر نشان می دهد. اما گاهی داشتن دندان هایی زرد یا خاکستری، باعث شرمساری شده و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. سفید کردن دندان ها یکی از راه های بسیار عالی برای داشتن دندان هایی زیبا و درخشان است که بهتر است زیر نظر دندانپزشک زیبایی انجام شود، امروزه روش های متعددی برای سفید کردن دندانها وجود دارد، دکتر امیر ارژنگ در ارتباط با روش های سفید شدن دندانها بیان کرد: روش های مختلفی جهت سفید شدن دندان ها وجود دارد؛ ونیر کامپوزیت یا سرامیک و بلیچینگ جزء درمان های شایع می باشد. لازم به ذکر است که چنانچه هر کدام از این موارد به صورت غیر اصولی به کار گرفته شوند باعث خسارات گاهاً جبران‌ناپذیری به بافت‌های دهان و دندان میشود. در روش ونیر کامپوزیت سطح بیرونی دندان ها با لایه‌ای نازک از مواد کامپوزیتی معمولا روشن‌تر از دندانهای طبیعی بیمار پوشانده می‌شود و در روش بلیچینگ دندان ها با استفاده از مواد سفید کننده بر پایه آب‌اکسیژنه سفید می شوند.
همچنین وی در ارتباط با روش‌های بلیچینگ اشاره کرد: بلیچینگ به دو روش در خانه و در مطب انجام می‌شود. روش سفید کردن در خانه با استفاده از مواد سفیدکننده ضعیف‌تر و توسط خود شخص در منزل انجام می‌شود که پروسه درمان آن طولانی تر است. در روش بلیچینگ در مطب مواد سفیدکننده قوی‌تر و توسط پزشک در مدت زمانی کوتاه تر انجام می شود. ارجعیت انتخاب هر کدام از این روش‌ها بر حسب شرایط دندانی بیمار متفاوت خواهد بود.
دکتر ارژنگ ضمن تاکید بر وقت گیر و سخت بودن پروسه درمان ریشه دندان هم برای درمانگر و هم برای بیمار خاطر نشان کرد: اگر به پزشک خود اعتماد کامل و درمانگر تبحر کافی برای درمان ریشه دندان داشته باشد، در حداقل زمان ممکن و با کمترین عوارض می توان درمان ریشه دندان را انجام داد. همچنین وی در ارتباط با مراقبت پس از درمان ریشه افزود: لازم است پس از درمان، بیمار دستورات دارویی پزشک خود را به دقت اجرا کند و چنانچه درد شدید و تورم پس از درمان را داشت در قدم اول ابتدا باید با پزشک خود مشورت کند و از مراجعه به سایر مراکز درمانی و یا مصرف خودسرانه داروهای مختلف اجتناب کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *