در راستای افزایش تعاملات؛

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با رئیس شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و گفتگو کرد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش تعاملات با رئیس شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش صبح امروز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش تعاملات با حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدا حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما در مقام یک مسئول باید در راستای اهداف و دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که همان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است قدم برداریم.
وی نقش کتابخانه ها را در پیشرفت جامعه مهم دانست و افزود: برای پیشرفت فضاهای کتابخانه ای نیاز به همراهی و همیاری سایر دستگاه های اجرایی دارد و البته در کنار این تعاملات باید پیگیری موثر نیز انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد وجود سمن ها را در توسعه کتابخانه ها موثر خواند و افزود: می توان با استفاده از ظرفیت سمن ها مجامع خیرین در راستای احداث کتابخانه و یا برگزاری برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی با محوریت کتاب را راه اندازی کنیم.
وی تصریح کرد: حضور افرادی از جنس مردم در قالب محافل ادبی، نشست های کتابخوانی و … می تواند تاثیر بیشتری برای ترغیب مشارکتهای مردمی در امر توسعه فضاها و خدمات کتابخانه ای داشته باشد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک انتصاب حسن موحدیان به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به سابقه و نگاه فرهنگی شما در دوران تصدی فرمانداری شهرستان مشهد امید ما بر این است که حمایتهای بی شائبه شما که نقش موثری در روند رو به پیشرفت کتابخانه ها داشته است، همچنان تداوم یابد.
وی تصریح کرد: شما تنها فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی در کشور بوده اید که در زمان تصدی خود توجه ویژه ای به امر برگزاری جلسات انجمن به صورت مستمر داشته اید که این امر باعث رقم خوردن اتفاقات موثر و مفیدی همچون توسعه فضاها و شاداب سازی کتابخانهها، همراهی و همیاری در احداث کتابخانه و در رأس آنها تشکیل مجمع خیرین توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی استان شده است. امروز و در این جایگاه نیز شما به عنوان پشتوانه ای قوی برای مجموعه کتابخانه های عمومی استان هستید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به واگذاری قرائت خانه های شهرداری به اداره کل کتابخانه های عمومی استان، گفت: تا کنون مراحل واگذاری 7 باب قرائت خانه به این اداره کل انجام شده است که در آینده ای نزدیک به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: در همین راستا و در جهت افزایش فضاهای کتابخانه ای می توان با واگذاری فرهنگسراها ضمن پویایی بیشتر آنها امکان ارائه خدمات کتابخانه ای به جامعه را نیز افزایش دهیم.
علی اکبر سبزیان یکی از دغدغه های امروز را احداث کتابخانه در مناطق حاشیه ای عنوان کرد و گفت: توسعه این فضاها نیاز به حمایت مسئولین و مقامات شهرستان دارد اگر چه که تا به امروز با استفاده از ظرفیت خیرین بخشی از این دغدغه ها را با مشارکت احداث، واگذاری زمین و راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار بر طرف کرده ایم.
وی افزایش فضاهای کتابخانه ای را یکی از مولفه های نشاط مردمی دانست و افزود: از طریق ارائه خدمات کتابخانه ای می توانیم علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث مدیریت فکر و ترویج فرهنگ شهروندی در جامعه نیز شویم. امروزه در سراسر جهان کتابخانه ها به عنوان پایگاه هایی برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی و دانشی مرتبط با نیاز مردم در حال فعالیت هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *