استاندار خراسان شمالی:

شوراها سلایق شخصی را در انتخاب شهردار دخیل نکنند

استاندار خراسان شمالی با بیان این که سلایق شخصی از بدیهیات تصمیم گیری به شمار می رود، گفت: اعضای شورای شهر باید در مواقع اختلاف مصالح مردم را در نظر بگیرند و این شاخص را در انتخاب شورا دخیل نکنند.

به گزارش ایرنا، محمد علی شجاعی در دیدار اعضای منتخب ششمین دوره شورای شهر بجنورد همفکری و هم افزایی دستگاه ها را از نقاط قوت مدیریت در استان دانست و گفت: شورای ششم ماحصل همین روحیه هم افزایی است و مشارکت بالای مردم خراسان شمالی در انتخابات نشان دهنده اراده مردم در تعیین سرنوشت شان است.

وی تصریح کرد: مردم بجنورد برای مدیریت شهرشان به ۹ نفر رای داده اند، بنابراین تمامی اعضای شورای شهر در تصمیمات شهری باید دخیل باشند و با همفکری همدیگر تصمیم گیری کنند، در غیر اینصورت به مردم و نظام ضربه وارد می شود.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: اجرای طرح های شهری با رای اکثریت اعضای شورا انجام می شود  و اگر مخالفی در اقلیت قرار داشت باید نظر اکثریت را بپذیرد و به خاطر منافع شهر و مردم از اختلافات سلیقهدامنه دار دوری کند.

وی ادامه داد: اگر روزی شورای شهر به سمت اختلاف بین اعضاء پیش برود، قداست شورا از بین می رود و دسته بندی های سلیقه ای مسیر اشتباهی را برای شهر ترسیم می کند.

شجاعی فکر و برنامه ریزی را عامل اصلی توسعه شهری دانست و گفت: تحریم و نبود بودجه بهانه هایی هستند که توسط مدیران بیان می شود و اعضای شورا باید آگاه باشند که این مدیریت انسانی است که می تواند شهر را توسعه دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهردار باید شاخصه هایی داشته باشد و این وظیفه شوراهاست که شاخصه ها را تعریف می کند، بنابراین باید دنبال افرادی متخصص و با تجربه مدیریت شهری باشید.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان این که مردم نباید تاوان کم تجربگی شهردار را بدهند، ادامه داد: رزومه سنگینی را برای شهردار آینده تعریف کنید و شخصی مقتدر و فنی را در سمت شهرداری انتخاب کنید، در غیر این صورت به سمت اختلاف  پیش می روید و به اصل شورا ضربه وارد می کنید.

تقویت بعد نظارتی شورا

وی با بیان اینکه شان شوراهای این دوره با توسعه نظام گره خورده است، گفت: اکنون وقت دودستگی و اختلاف سلیقه نیست و چهار سال وقت دارید تا شهر را به خوبی مدیریت و خود را در معرض دید مردم قرار دهید.

استاندار خراسان شمالی گفت: باید برای چهار سال آینده برنامه داشت و هر سال برنامه ای جدید تعریف کرد و با مدیریت صحیح سرانه های شهری را بهبود ببخشید.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر نباید درگیر برنامه های بی اهمیت و خرد شوند ، افزود: نظارت رکن اصلی پارلمان شهری است و اعضای آن نباید درگیر بازی های سیاسی شوند.

شجاعی افزود: شاخص های مدیریت شهری از جمله سرانه آموزشی، فضای سبز و اداری باید توسط اعضای شورای شهر احصا شود و برنامه ریزی درستی برای بهبود آن انجام شود.

توجه به بخش خصوصی

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی نقش بخش خصوصی را درمدیریت شهر بسیار با اهمیت دانست و گفت: حمایت از بخش خصوصی را در اولویت قرار دهید و سرمایه گذاران مشتاق در توسعه شهری را مورد حمایت قرار دهید  و سعی کنید بیشتر فعالیت های شهری توسط بخش خصوصی انجام دهید.

شجاعی  ادامه داد: برخی از دستگاه ها تاثیر زیادی بر مدیریت شهری دارند و همسو با شهرداری حرکت می کنند و شوراها باید از ظرفیت این دستگاه ها استفاده کند و وظیفه و تکلیف دستگاه ها را در کمک به مدیریت شهری مشخص کند.

وی در مورد مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه های دولتی نیز گفت: مستندات این مطالبات مشخص شود تا بتوانیم دستگاه های بدهکار را مجاب به پرداخت کنیم.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت، ۹ کرسی در شورای اسلامی دارد.

image_print
954 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *