کتابداری هیچوقت تعطیل نیست

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه «کتابداری هیچ وقت تعطیل نیست»، گفت: در ایام قرنطینه و تعطیلی موقت کتابخانه ها، همکاران ما فعالیتهای موثر و مفیدی از قبیل برگزاری پویشها و مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب و نویسنده در صفحات مجازی شخصی و کتابخانه ای اینستاگرام، برگزاری نشستهای تخصصی معرفی کتاب با حضور نویسنده ها در بستر فضای مجازی اسکای روم و … انجام داده اند.
وی در رابطه با بازگشایی کتابخانه های عمومی گفت: با توجه به تغییر وضعیت شهرستان مشهد به نارنجی کلیه کتابخانه های عمومی اعم از مستقل و مشارکتی از روز شنبه 20 شهریورماه 1400 آماده ارائه خدمات به علاقمندان و اعضا می باشند.
وی با بیان اینکه در وضعیت نارنجی فعالیت کتابخانه ها با محدودیتهای مواجه است، افزود: کتابخانه های عمومی مستقل و مشارکتی هر روز به جز ایام تعطیلات رسمی جهت ارائه خدمات کتابخانه ای فعال و سالنهای مطالعه نیز با 30% ظرفیت آماده ارائه خدمات هستند، استفاده از ماسک برای مراجعین الزامی و امانت کتاب به صورت قفسه باز و با انتخاب مستقیم عضو انجام می گیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به امکان استفاده از خدمات غیرحضوری در ایام کرونا، گفت: اعضای کتابخانه ها جهت امانت کتاب می توانند با استفاده از طرح «کتاب موتوری» در قالب تماس تلفنی و یا ارسال درخواست اینترنتی از راه های معرفی شده منابع مورد نظر خود را از کتابخانه درخواست و درب منزل دریافت نمایید.
وی تصریح کرد: شایان ذکر است که مدت تعطیلی کتابخانه ها به زمان عضویت اعضا اضافه و جرایم دیرکرد منابع امانتی نیز در این مدت بخشیده خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *