با تلویزیون شفاف شیائومی

تخیل به واقعیت پیوست

علی مهروی

 

Mi TV Lux OLED Transparent Edition تلویزیون شفاف شیائومی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز رونمایی شد.

این تلویزیون ۵٫۷ میلی‌متری تجربه‌ی صوتی و بصری لذت‌بخشی ارائه می‌دهد. شیائومی در مراسم مهمی که به‌مناسبت ده‌سالگی برندش برگزار شد، با ارائه‌ی آمارهایی درباره‌ی فعالیت ده‌ساله، محصولات جدیدی رونمایی کرد.

دستگاه اول گوشی می ۱۰ اولترا است که از دوربینی با بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری استفاده می‌کند و نخستین گوشی دنیا با فناوری شارژ ۱۲۰ وات به‌حساب می‌آید. در همین مراسم، محصول دیگری هم رونمایی شد که در دسته‌ی تلویزیون‌های هوشمند جای می‌گیرد، این تلویزیون که با نام کامل Mi TV Lux OLED Transparent Edition شناخته می‌شود، نخستین تلویزیون هوشمند شفاف دنیا است که به ‌مرحله‌ی تولید انبوه رسیده و عملا می‌توان پشت آن را مشاهده کرد.

 

تلوزیون شیائومی

 

 

فراتر از واقعیت

در این تلویزیون شیائومی، از صفحه‌نمایش OLED لبه تا لبه استفاده شده است.  Mi TV جدید به‌گونه‌ای محتوای بصری را نشان می‌دهد که انگار در هوا معلق شده‌اند. شیائومی می‌گوید این تلویزیون روش جدیدی برای مشاهده‌ی محتوای بصری ارائه می‌دهد که نمونه‌ی آن را پیش‌تر صرفا در فیلم‌های علمی‌تخیلی دیده‌ایم.

قیمت این تلویزیون لوکس ۷،۲۰۰ دلار است. شیائومی در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش تلاش کرده روی کلیدواژه «تولید انبوه» تأکید کند. این محصول نخستین تلویزیون شفاف دنیا نیست؛ اما در نوع خود اولین است که به تولید انبوه می‌رسد و از این حیث اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

قطر تلویزیون 55 اینچی شفاف شیائومی  ۵٫۷ میلی متر، پایه آن دایره ای شکل و قیمتش ۷،۲۰۰ دلار است. این تلویزیون در حالت خاموش شبیه صفحه ای شیشه ای است.

طراحی بدنه

برخلاف تلویزیون‌های سنتی که به پنل مشکی‌رنگ مجهز هستند، این تلویزیون به‌شکلی خلاقانه تمامی قطعات موردنیاز برای پردازش تصاویر را در پایه‌ی خود جای داده است. این رویکرد باعث شده تلویزیون جدید ابعاد مناسبش را حفظ کند. انتقال تمامی قطعات به پایه‌ی زیرین، مشکلات فنی بی‌شماری پیش ‌روی این شرکت قرار داده و ساخت تلویزیون جدید به‌هیچ‌وجه ساده نبوده است.

شیائومی با عبور از تمامی مشکلات فنی، به نخستین شرکت دنیا تبدیل شد که تلویزیون شفاف OLED را به مرحله‌ی تولید انبوه رسانده است.

 

مشخصات تصویر

Mi TV جدید درکنار داشتن طراحی آینده‌نگرانه، از سخت‌افزاری در حد واندازه‌ی پرچم‌داران استفاده می‌کند تا بتواند کیفیت صوتی و تصویری بسیار خوبی ارائه دهد. این تلویزیون ۵۵ اینچ OLED از کنتراست استاتیک ۱۵۰،۰۰۰:۱ و نسبت کنتراست داینامیک بی‌نهایت برخوردار است. بدین‌ترتیب، تلویزیون شیائومی رنگ‌های مشکی را به‌طور چشم‌نواز نشان می‌دهد و به روشنایی زیادی دست پیدا می‌کند. این تلویزیون پوششی ۹۳ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 ارائه می‌دهد و از پنلی ۱۰ بیت با پشتیبانی از ۱٫۰۷ میلیارد رنگ بهره می‌گیرد. این تلویزیون نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و از فناوری MEMC (تخمین و جبران حرکت) ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی می‌‌کند. به‌لطف فناوری MEMC، فریم‌هایی جدید در بین فریم‌های اصلی به‌وجود آمده و حرکت می‌کنند، به‌ازای هر دو فریم، در بین آن‌ها فریمی جدید به‌صورت خودکار ایجاد می‌شود که به افزایش کیفیت خروجی تصویر و کاهش تاری آن می‌انجامد. نرخ پاسخ‌دهی تلویزیون یک میلی‌ثانیه اعلام شده تا تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی روی آن بسیار لذت‌بخش باشد.

 

 

تلویزیون شفاف شیائومی Mi TV Lux OLED Transparent Edition اولین محصول در این دسته است که به تولید انبوه می‌رسد.

 

 

خصوصیات سخت افزار

Mi TV LUX Transparent Edition همچون مدل پیشین خود به موتور هوش مصنوعی ویژه‌ای به‌ نام AI Master Smart Engine و تراشه‌ی سفارشی مدیاتک ۹۶۵۰ مجهز است. این تلویزیون شامل بیش از ۲۰ الگوریتم بهینه‌سازی مستقل و ویژه برای پنج سناریو اصلی است.

این محصول از فناوری صوتی AI Master برای تشخیص خودکار نوع محتوای در حال ‌پخش و استفاده از حالت مناسب صوتی پشتیبانی می‌کند و در آن، از استاندارد دالبی اتموس استفاده شده است.

ضخامت بدنه‌ی تلویزیون جدید شیائومی ۵٫۷ میلی‌متر و پایه‌ی آن دایره‌ای‌شکل است. شیائومی می‌گوید این محصول نه ‌تنها برای خانه‌ها، بلکه برای گالری‌ها، موزه‌ها، مراکز خرید و تئاترها محصولی مناسب به ‌حساب می‌آید.

در تلویزیون جدید شیائومی، از نسخه‌ی سفارشی MIUI با برخی تغییرات استفاده شده تا بهره‌گرفتن از این رابط کاربری در تلویزیون‌های هوشمند امکان‌پذیر شود. رابط کاربری تلویزیون شیائومی صفحه‌ی Home و Settings و بخش My App را شامل می‌شود. این تلویزیون از قابلیت نمایشگر Always-On نیز پشتیبانی می‌کند و امکان شخصی‌سازی تصاویر و متن‌های صفحه را ارائه می‌دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *