یک صداپیشه مطرح می‌گوید؛

تلویزیون چیزی ندارد که پخش کند

محمد معتضدی (متولد 1361) کمدین، گوینده و صدا پیشه است و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد. معتضدی گوینده انیمیشین‌های محبوب دهه هشتاد و نود از جمله باب اسفنجی، رالف خرابکار، دانشگاه هیولاها و …. بوده که با حضور در مسابقه «خنداننده شو» شناخته‌ترشد. او به تازگی اجرای برنامه «سند» را در شبکه چهار سیما به عهده گرفته است. این برنامه با موضوع قوانین ثبت اسناد و املاک، شنبه‌ها از این شبکه پخش می‌شود. معتضدی در گفتگو با خبرگزاری صبا درباره حضور خود به عنوان مجری در این برنامه گفت: در هفته کتاب، ۲-۳ استندآپ برای شبکه چهار اجرا کردم که ظاهرا مورد استقبال قرار گرفته بود. آقای هیودی کارگردان همان برنامه با من تماس گرفتند و گفتند شبکه از شما بابت این موضوع رضایت دارد و به همین دلیل پیشنهاد این برنامه را مطرح کردند و من هم قبول کردم، چون تجربه جدیدی بود و برایم جالب و جذاب است.

 

الان بیشتر از ۲ یا ۳ سریال جدید از تلویزیون پخش نمی‌شود. کشورهای همسایه را نگاه کنید که در طول سال بالای ۲۰۰ سریال می‌سازند، بنابراین دیگر هیچکس بیکار نمی‌ماند. وقتی تولیدات بیشتر شود، تمام آدم‌های شاغل سر کار می‌روند و خوشحال هستند

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که «آیا پذیرش اجرا برای اولین بار، ریسک نبود؟» عنوان کرد: ریسک بزرگی بود، اما من عاشق ریسک کردن هستم. دوست دارم تمام فضاهای جدید تصویر و نمایش را به نحو احسن و زیاد تجربه کنم.

مدیریت شبکه چهار معتقدست که ما نیازی به قهقهه نداریم

معتضدی ادامه داد: البته این را مردم باید نظر بدهند، ولی فکر نمی‌کنم که تا به حال در هیچکدام هم ضعیف بوده باشم. علاقه اصلی من با فاصله زیاد، بازیگری است ولی به هر حال هرکدام از این فضاها به من تجربیاتی را انتقال می‌دهد که از آن‌ها سپاسگزارم.

 

به نظر من آدم‌هایی که خاک جایی را می‌خورند، حق دارند که موقعیت پایدار و امنی را در آن فضا داشته باشند. وقتی آدمی عمرش را در اجرا می‌گذارد، حق دارد که حداقل توقع داشته باشد موقعیت امنی را بعد از این همه سال داشته باشد

 

بازیگر مجموعه «از سرنوشت» درباره شوخی‌های خود در این برنامه گفت: پلاتوی اول برنامه، از طرف نویسنده نوشته می‌شود و من آن را روتوش می‌کنم، اما شوخی‌های وسط گفت‌وگوها، کاملا بداهه است. البته مدیریت شبکه چهار معتقدست که ما نیازی به قهقهه نداریم و کانسپت برنامه این نیست. «سند» باید با زبان طنز آرام، موضوعاتی را ارائه بدهد برای همین روی خنداندن زیاد تاکیدی ندارم.

پیشکسوتان نباید در شغل‌شان احساس ناامنی کنند

کمدین «خندوانه» با اشاره به نارضایتی بعضی از مجریان سیما از ورود بازیگران به این عرصه بیان کرد: به نظر من آدم‌هایی که خاک جایی را می‌خورند، حق دارند که موقعیت پایدار و امنی را در آن فضا داشته باشند. وقتی آدمی عمرش را در اجرا می‌گذارد، حق دارد که حداقل توقع داشته باشد موقعیت امنی را بعد از این همه سال داشته باشد. این که عزیزان شاکی می‌شوند به دلیل میزان ناامنی ای است که در فضای شغلی‌شان احساس می‌کنند.

وی افزود: اگر مثل همه‌جای دنیا، یک مجری حرفه‌ای کار و درآمد حرفه‌ای‌اش را داشته باشد از ورود آدم‌های دیگر در عرصه استقبال می‌کند، ولی وقتی تولیدات تلویزیون اینقدر پایین است که حتی برای اجرا، بین مجریان و دیگر عزیزان رقابت وجود دارد، پس تا حدی حق دارند شاکی باشند.

معتضدی اظهار کرد: به هر حال فضا طوری است که نمی‌شود جلوی ورود افراد را گرفت. ترفندی که برنامه‌سازها برای دیده شدن برنامه‌شان می‌زنند، استفاده از این دوستان است که اجتناب‌ناپذیر است. زمانی بود که مجری، بخش حل‌شده در یک برنامه بود و فقط وظیفه معرفی آیتم‌ها را داشت و خودش نقش مهمی نداشت اما الان مجری‌ها عامل دیده شدن برنامه شده‌اند. مردم مسابقه آقای گلزار را به خاطر ایشان می‌دیدند. اگر آن برنامه را یک مجری حرفه‌ای اجرا می‌کرد، بیننده‌اش قطعا کمتر بود.

وی تصریح کرد: البته در این زمینه، من را مستثنی کنید. من نه سلبریتی‌ام و نه قرار است باعث دیده شدن برنامه‌ای بشوم.

بازیگران بسیاری داریم که بیکارند

مجری برنامه «سند» راه حل این معضل را این‌گونه بیان کرد: اصولا راهکار تمام مشکلات این روزهای کارکنان تلویزیون این است که تولیدات ۱۰ برابر شود. الان بازیگران بسیاری داریم که بیکارند، ولی نباید بیکار باشند آنهم در حالی که تلویزیون چیزی ندارد که پخش کند.

وی توضیح داد: الان بیشتر از ۲ یا ۳ سریال جدید از تلویزیون پخش نمی‌شود. کشورهای همسایه را نگاه کنید که در طول سال بالای ۲۰۰ سریال می‌سازند، بنابراین دیگر هیچکس بیکار نمی‌ماند. وقتی تولیدات بیشتر شود، تمام آدم‌های شاغل سر کار می‌روند و خوشحال هستند.

معتضدی در پایان گفت: آقای محمود بصیری الان کجاست؟ از«آرایشگاه زیبا» تا «بدون شرح»، به جرات می‌توانم بگویم ایشان هرجا که بوده، درخشیده است. ایشان الان کجاست؟ بازیگری که به آن سن می‌رسد، اگر سر کار نباشد، ممکن است دچار مشکلات زیادی شود. مشابه محمود بصیری‌ها زیاد است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *