انتخابی سخت در دنیای دیجیتال؛

گوشی‌های پرچم‌دار یا میان رده؟

سید جواد هاشمی

یکی از مهم‌ترین و زمانبر‌ترین انتخاب‌های غالب خریداران گوشی‌های هوشمند، خرید گوشی‌ای میان‌رده و یا پرچم‌دار است.

ایجاد این تفکرات در خریداران با دلایل مختلفی شکل می‌گیرد که در ادامه‌ی این مطلب به بیان آن‌ها و در نهایت انتخاب مناسب‌ترین گوشی تلفن همراه با توجه به شرایط گوناگون موجود در بین خریداران پرداخته خواهد‌ شد.

عوامل اقتصادی، تکنولوژی و سلیقه‌ای  به ترتیب از علل اصلی ایجاد شک و تردید در بین انتخاب کنندگان این دو دسته‌ی کلی هستند.

با توجه به رشد مجدد و ناگهانی قیمت ارزهای خارجی در میانه‌ی سال گذشته و در ادامه‌ی آن تبیین سیاست‌های مرتبط با واردات و تعرفه‌ی گوشی‌های تلفن همراه، قیمت گوشی‌های هوشمند نیز چون سال‌های گذشته با افزایش قیمت‌هایی ناگهانی روبرو شد که از آن می‌توان به عنوان مهم‌ترین علت در تغییر انتخاب‌های پی در پی بین خریداران گوشی اشاره کرد.

از این رو مدتی است که بسیاری بین خرید گوشی پرچم‌دار ارزان قیمت و یا میان‌رده با قیمتی معقول مردد هستند.

حال اینکه دلیل نزدیکی و مشابهت قیمتی بین این دو دسته، بطور کلی موارد ذیل هست:

زمان معرفی و وارد شدن تلفن همراه به کشور، شرکت‌ها و برندهای تولید کننده‌ی تلفن های هوشمند، تفاوت کیفی بدنه و سخت‌افزار به کار رفته در این گوشی‌ها و در نهایت، سخت‌افزارها، چیپست‌های قدرتمند گوشی های پرچم‌دار قدیمی‌تر در مقابل میزان هوشمندی و نوآوری گوشی‌های میان‌رده‌ی به روز .

عامل ایجاد دو دسته‌بندی کلی با عناوین پرچم‌دار و میان‌رده در گوشی‌های هوشمند  موارد ذکر شده هستند، حال اینکه هرچقدر از تاریخ عرضه‌ی یک گوشی پرچم دار بیشتر بگذرد و یا کمپانی تولید کننده‌ی آن به نسبت از نام و نشانی جدیدتر و ناشناخته تر بهره‌مند باشد، عواملی است که سبب می‌شود قیمت این گوشی ها با گوشی‌های میان رده‌ی به روزتر و یا از برند و کمپانی معتبرتر برابری کند.

به طور کلی اگر دنبال همراه داشتن امکاناتی به روز از جمله دوربین‌های چندگانه با لنزهایی با تکنولوژی جدیدتر، طراحی بدنه‌ و ارگونومی به روز دستگاه و یا به همراه داشتن قابلیت‌هایی منحصر به فرد و همچنین تنوع در دوربین، حجم باتری و ابعاد صفحه هستید، گوشی‌های هوشمند میان‌رده در بازار پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود.

از طرفی گوشی‌های پرچمدار با داشتن بهترین‌ها پاسخگوی نیاز شما برای مدت زمانی چندساله و طولانی‌تر هستند، پشتیبانی نرم‌افزاری و به روزرسانی‌های بهتر کمپانی را به همراه دارند و درنهایت ساختاری متشکل از بهترین سخت‌افزار‌ها، مواد تشکیل دهنده‌ی بدنه، محافظ‌های صفحه نمایش و قدرتمندترین رابط کاربری را در زمان عرضه‌ی خود به بازار دارند.

حال این شما هستید که با نگرشی کلی در ابتدای راه خرید گوشی‌های هوشمند می‌توانید یکی از دو دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده و یا پرچم دار را انتخاب کنید.

در این مطلب – هدف – بیان تفاوت های کلی میان دو تیپ مختلف در بین گوشی های هوشمند بوده است و در هفته‌های آتی به بیان جزئی‌تر تفاوت‌های میان محصولات کمپانی‌ها و برند‌های معروف و معتبر دنیا در زمینه‌ی گوشی سازی خواهیم پرداخت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *