در نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان استان مطرح شد؛

از وضعیت ثامن تا دغدغه حاشیه شهر

مجید خروشی

دومین نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اصحاب رسانه  بعد از حضور 13ماهه وی در استان به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی برگزار شد.

به گزارش صبح امروز، دومین نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی دیروز یکشنبه 28مهرماه در سالن اجتماعات ادراه کل با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

بر اساس این گزارش مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ابتدا ضمن تبریک فرار سیدن هفته تربیت بدنی گزارش کاملی از عملکرد اداره ورزش و جوانان استان در سال 97 و ابتدای سال 98 ارائه کرد و گفت خوشبختانه روند رو رشدی را در ورزش استان شاهد هستیم.

روایت ارقام

فرزاد فتاحی افزود: طی 6ماهه نخست سال بیش از 44عنوان تیمی در بخش آقایان و 35عنوان تیمی در بخش بانوان کسب کردیم. همچنین 9مرحله اردوی تیم ملی و 85 همایش بین المللی را میزبان بودیم و در مجموع 63 مدال رنگین در مسابقات برون مرزی در بخش آقایان و 30 مدال در بخش بانوان حاصل عملکرد مثبت ورزش استان است و در این راستا همچنین 121 نفر ورزشکار مرد و 65 ورزشکار زن به عضویت تیم ملی کشورمان در آمدند و 9850 نفر مربی و 8930 نفر داور در سطح استان فعال هستند.

فتاحی در ادامه اظهار داشت: کسب رتبه های برتر هیات های ورزشی از جمله هیات همگانی استان نشان از روند روبه رشد ورزش استان است که امیدواریم با تکمیل و بهره برداری  از پروژه های ورزشی این امکان فراهم شود که ورزش استان در سطح همگانی و قهرمانی به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی در ادامه درباره برگزاری برنامه های ورزشی در هفته تربیت بدنی گفت: 200جشنواره پیاده روی صحبگاهی، 80برنامه کوهنوردی خانوادگی، 600 جشنواره فعالیت های ورزشی، افتتاح نمایشگاه تجهیزات ورزشی در بوستان ملت، 250 رقابت ورزشی در رشته های مختلف، یکصد برنامه فرهنگی در حوزه جوانان و 250 برنامه فرهنگی-ورزشی بعد از پایان ماه صفر به اجرا گذاشته خواهد شد.

آماده‌سازی ورزشگاه ثامن

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به وضعیت ورزشگاه ثامن تصریح کرد: تکمیل زمین شماره 2 ثامن و همچنین آماده سازی ورزشگاه برای برگزاری مسابقات و رقابت های لیگ برتر و آسیایی از جمله برنامه های ما نیز می باشد که در صدد هستیم هم زمان با فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر به بهره برداری برسد.

وضعیت پیام

وی در ادامه در خصوص گلایه اصحاب رسانه از روند شکل گیری تیم والیبال پیام خراسان و قهر بازکنان مطرح و مربی این تیم اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: به زودی برسر تمرین این تیم حضور پیدا می کنم و روند تمرینات و بازیکنان این تیم جویا خواهم شد البته تا جایی که اطلاع دارم تاکنون 3یا 4تیم با فدراسیون تسویه حسابی مالی کرده اند که تیم پیام هم از این امر مستثنی نیست و اگر چنین روندی تدوام داشته باشد امسال برگزاری مسابقات لیگ برتر به مشکل برخورد خواهد کرد.

فتاحی در باره کمک های مالی شهرداری به تیم های ورزشی نیز اظهار کرد: طی جلساتی که با اعضای شورای شهر و شهرداری داشتیم مقرر شد مبلغ 500 میلیون تومان برای حمایت تیم والیبال پیام خراسان رضوی به حساب اداره کل ورزش و جوانان واریز شود که البته این امر هنوز محقق نشده است و در صورت واریز شدن این مبلغ ما به حساب باشگاه و یا هیات والیبال استان واریز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای حمایت از والیبال استان مبلغ 150 میلیون تومان به حساب هیات واریز شد که از این مبلغ 55 میلیون تومان بدهی هیات برداشت و مابقی 95میلیون تومان به حساب باشگاه واریز شده است.

برگزاری مجمع هیات‌های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه از برگزاری 7مجمع انتخاباتی روسای هیات از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: مجمع انتخاب ریاست هیات والیبال استان 23 آبان برگزار می شود و سایر مجامع هیات های ورزشی از جمله هیات موتورسواری، بسکتبال، اسکی، بیلیارد و بولینگ، دوچرخه سواری، سوارکاری و بوکس سرپرست معرفی شده است و برخی نیز در شرف ثبت نام اعضا قرار دارند.

حاشیه شهر

وی در خصوص حمایت از مناطق حاشیه شهر ومناطق روستایی نیز گفت: بیش از 60خانه روستایی افتتاح شده است و در صدد هستیم تا پایان سال جاری بیش از یکصد خانه روستایی را با مساعدت شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دهداری ها و اداره کل ورزش و جوانان با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان به بهره برداری برسانیم.

فتاحی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی خیران، حامیان و فعالان اقتصادی در حوزه ورزش خبر داد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان با اشاره به 150 طرح نیمه تمام در استان خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان بودجه نیاز است به همین منظور از حضور گرم خیرین و فعالان اقتصادی برای تکمیل پروژه ها استقبال و تسهیلات خیلی خوبی در اختیار آنان قرار می دهیم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *