انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی

مجید علوی

www.majidalavi.com

یکی از فعالیت‌های بازاریابی هر مجموعه که در زمره برنامه‌های ترفیعی و تشویقی هر سازمان قرار می‌گیرد ارسال هدایای تبلیغی است که مخصوصا در پایان سال رونق بیشتری می‌یابد.

هنگام ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان شما در واقع یادگاری‌های كاربردی را هدیه می‌دهید كه  می‌توانند با حفظ و نگهداری و استفاده مستمر ازآن‌ها كالاها، خدمات، نام و نشان تجاری شما را تا مدت طولانی به یاد داشته باشند.

نکته مهم در ارسال هدیه تبلیغی این است که ما در طول زمان انتخاب نوع، رنگ، محل چاپ نام تجاری و لوگو و سایر موارد دیگر فراموش نکنیم که این یک هدیه تبلیغی است. برای موفقیت بهتر کافیست هر دو بخش این کلمه “هدیه”، “تبلیغی” را مد نظر قرار دهیم.

بدیهی است یکی از زیباترین ابزاری که روابط و تعاملات جوامع انسانی را در بر می‌گیرد و تعریف مشخصی از این روابط ایجاد می‌کند هدیه دادن است. اما ما در اینجا قصد ارسال هدیه تولد و یا دلجویی و یا عاطفی را نداریم قصد ما ارسال یک «هدیه تبلیغی» است. این هدیه باید به نحوی باشد که تبلیغی موثر، با جلب توجه، واضح و جذاب برای ما انجام دهد. اشتباهی که بسیاری از مدیران هنگام انتخاب یک هدیه تبلیغی می‌کنند این است که گاها شیفته زیبایی و جذابیت کالای مورد نظر می‌شوند و فراموش می‌کنند که آیا این کالا می‌تواند رسالت مهم‌تر خود یعنی تبدیل شدن به یک سفیر تبلیغی خوب را انجام دهد یا خیر. پس در هنگام انتخاب یک هدیه تبلیغاتی باید 50% نمره را به این داد که آیا دریافت کننده آن احساس خشنودی می‌کند و 50% مابقی نمره به این موضوع داده می‌شود که افراد مرتبط با این فرد چه در غالب ارباب رجوع، همکار، آشنایان و … متوجه تبلیغ نام تجاری و برند ما می‌شوند یا خیر. با این تعریف شاید یک کیف چرم که آرم و علامت تجاری ما برای حفظ شئونات گیرنده در داخل آن و بدور از دید سایرین درج گردیده را بتوان یک هدیه مناسب دانست، اما قطعا یک هدیه تبلیغی خوب نیست. البته این تقسیم‌بندی و دیدگاه شخصی بنده راجع به یک هدیه تبلیغی مناسب است.

به هر حال واضح است که مشتریان ما دلیلی برای نگهداری آگهی‌های چاپی و یا تصویری ما نزد خود ندارند، اما ارائه‌ یك خودکار تبلیغی و یا کیف جیبی كه اطلاعات تماس ما برروی آن درج شده می‌تواند در تمام طول سال ما را در نزدیك ترین جایگاه ممكن به مشتریانمان نگه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *