حمله به سفارت عربستان موجب ریزش دوسوم گردشگران عرب مشهد شد

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: حمله به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در سال 94 موجب ریزش دو سوم گردشگران عرب کلانشهر مشهد شده است.

به نقل از ایرنا، محمد قانعی افزود: تا قبل از آبان ماه 94 شرایط بسیار خوبی از نظر حضور گردشگران عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین در مشهد وجود داشت که موجب رونق اقتصادی و اشتغال در این کلانشهر شده بود.

وی اظهار کرد: بعد از حوادث یاد شده، شمار گردشگران عرب در مشهد دست کم دو سوم کاهش یافت و ورود گردشگران کویتی نیز تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفت.

وی گفت: از آن زمان تاکنون هتل های مشهد که پیش از آن قراردادهای رزرو برای گردشگران عرب داشتند، خالی ماند و در نوروز و تابستان سال گذشته زیان بسیاری به این واحدها وارد شد.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه هر گردشگر عرب در مدت اقامت خود غیر از خرید سوغات و ایجاد فرصت های شغلی، حدود 500 دلار خرج می کند، افزود: احتمال می رود تابستان امسال نیز همچنان شاهد حضور اندک گردشگران عربستان و بحرین در مشهد باشیم.

وی اظهار کرد: 25 درصد ظرفیت هتلهای استان خراسان رضوی به ویژه مشهد در اختیار گردشگران عرب بود که این رقم اکنون به حدود 10 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط هر هتل در مشهد برای 50 نفر شغل ایجاد می کند گفت: با فعالیت 200 هتل در این استان دست کم 10 هزار نفر به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند.

قانعی افزود: حدود همین تعداد نیز به صورت غیرمستقیم از طریق صنعت هتلداری اشتغال دارند که حضور گردشگران و رونق صنعت گردشگری می تواند در حفظ و افزایش این تعداد، تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی اظهار کرد: تداوم کاهش حضور گردشگران عرب می تواند بر اشتغال و صنعت هتلداری ما تاثیر منفی گذاشته و مشکلات عدیده ای برای ما ایجاد کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *