تاجزاده: اصلاح طلبان هیچ راهی ندارند جز انتخابات

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصل از نظر یک اصلاح‌طلب شرکت در انتخابات است مگر شرایطی فراهم شود که نتواند شرکت کند.

به گزارش ایرنا، مصطفی تاجزاده در جمع گروهی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در مشهد افزود: جریان‌های اصلاح‌طلب هیچ راهی ندارند جز اینکه بر انتخابات تکیه کنند اما این به آن معنا نیست در هر انتخاباتی به هر قیمتی باید شرکت کنند. جهت‌گیری ما باید به سمت انتخابات آزاد باشد و این جهت‌گیری در هیچ شرایطی نباید گم شود. شعار نیز باید انتخابات آزاد باشد چون ایران برای همه ایرانیان است.

وی انتخابات آزاد را راه نجات ملتها توصیف و بیان کرد: کشورها اگر انتخابات آزاد داشته باشد از ثبات برخوردار خواهند بود.  راه‌حل تمام کشورهای منطقه نظیر سوریه برای برقراری امنیت، اصلاح قانون اساسی و انتخابات آزاد است.

او ادامه داد: هم‌اینک با دو نیروی برانداز در چالش هستیم، یکی براندازهای عملی که با رفتار خود روز به روز جمهوری اسلامی را بی آینده‌تر می کنند و روز به روز فساد هم گسترش می یابد.  اینها شعارشان دلسوزی جمهوری اسلامی است اما هیچ نیرویی به اندازه آنها سعی نمی‌کند آگاه و یا ناآگاه جمهوری اسلامی را براندازد.

وی افزود: یک عده برانداز نیز به صورت تبلیغی و نظری می‌گویند جمهوری اسلامی فاسد و ناکارآمد است و باید سرنگون گردد تا مشکلات جامعه حل شوند. اینها کاملا دست به دست هم داده‌اند و هر دو نیز هدف کاریشان این است که مردم هیچ امیدی به انتخابات نداشته باشند.  لذا در مایوس‌سازی جامعه اشتراک دارند، کاملا طرفدار ترامپ هستند و از جنگ و تحریم هم استقبال می‌کنند.

این فعال سیاسی گفت: طبق قانون اساسی، مجلس یگانه مرجع قانونگذاری در کشور می‌باشد اما ببینید چقدر دست و بالش بسته شده است. یکسری نهادهای موازی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای مجازی و غیره فعال هستند که به آنها اجازه قانونگذاری داده شده و اگر مصوباتشان با مجلس تعارض پیدا کند مصوبات همانها اولویت پیدا می‌کند. در تحقیق و تفحص نیز که از وظایف مجلس است تقریبا تمام نهادهای انتصابی از نظارت استثنا شده‌اند و همچنین در مقابل نطق نمایندگان هم جبهه‌گیری می‌شود.  نماینده‌ای می‌خواهیم که این وضعیت را به چالش بکشد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از مشکل اقتصادی به سیاست خارجی کشور بر می‌گردد. یا باید فضای امنی برای ایران باشد و بدن تحریم بتوانیم بیشترین استفاده را از جهانی شدن ببریم یا اینکه در همین فضای مسموم بمانیم و در فضای امنیتی شده علیه ایران کار را دنبال کنیم. با شرکت در انتخابات باید به جامعه بگوییم پیام شما را شنیده‌ایم و می‌خواهیم حرکت نو را آغاز و از حمایت ملی برای عقب زدن انسدادطلبان استفاده کنیم. همچنین به جریان اسنداد بگوییم کسانی را می‌فرستیم که وقتی آمدند شما هیچ کاری نمی‌توانید بکنید.

تاجزاده گفت: تسلیم جو نمی‌شویم، شرکت در انتخابات حقمان است بنابراین از همه فضای انتخابات استفاده می‌کنیم. اگرنامزدهایمان تایید شدند که فهرست انتخاباتی می‌دهیم.  اگر هم تایید نشد فهرست نمی‌دهیم.  اگر در شهرهایی نامزدها تایید شدند می‌گوییم در این شهرها امکان انتخابات آزاد فراهم بوده و در انتخابات شرکت می‌کنیم. در برخی شهرها نیز که تایید نشویم می‌گوییم اجازه برگزاری انتخابات آزاد را به ما نداده‌اند لذا مسئولیتی نداریم. مسئولیت ناکارآمدی کشور بر گردن کسانی است که اجازه نمی‌دهند انتخابات آزاد باشد.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *