انتظار نوبت برای جراحی قلب به صفر رسید

مدیرکل انتقال خون خراسان گفت: امروزه ما با کمک تبلیغات رسانه‌ای و حضور پررنگ مردم در مراجعه با این سازمان و اهدای خون، صف انتظار برای عمل‌های جراحی را به صفر برسانیم.

حمیدرضا اسلامی در مصاحبه با مسئولین تحریریه  در دفتر روزنامه صبح امروز افزود: در تمام کشورهای پیش‌رفته انتظارِ نوبت برای عمل‌های جراحی قلب یک‌سال است اما مفتخریم که علاوه بر این‌که این انتظار در بیمارستان‌های ایرا ن صفر است  با سلول‌های بنیادی در درمان سرطان نیز  پیش‌قدم هستیم.

وی تاکید کرد:  چندی پیش برای پیوند استخوان باید بارها از فرد خون گرفته می‌شد تا تعداد سلول‌های بنیادین به حد نصاب برسد اما امروزه یک دستگاهی برای گرفتن سلول‌های بنیادین در بیمارستان منتصری مشهد داریم که با تزریق موادی زیر پوست تمام سلول‌های بنیادین خون از مغز استخوان‌ها در سطح بدن به خون مهاجرت کرده و با این دستگاه سلول‌های بنیادین گرفته شده و خون مجدد به بدن فرد بازگردانده می‌شود.

اسلامی ادامه داد:  سازمان انتقال خون با تولید ۱۰۰هزار کیسه‌ی خون در سال به صورت شبانه‌روزی ۵۹ بیمارستان و درمانگاه را پوشش‌دهی می‌کند این در صورتی است که تنها بیمارستان امام رضا ع نیاز ۵۵ هزاری کیسه‌ی خون در سال را دارد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *