350میلیارد برای بهسازی اطراف حرم آزاد می شود

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: به منظور نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی دولت متعهد به پرداخت 1400 میلیارد تومان شده است که 350 میلیارد تومان بعنوان قسط اول طی ماه جاری آزادسازی خواهد شد.

 حمید بنایی، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت روز مجلس در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد حضور پیدا کرده بود، به بیان مطالبی پرداخت و ضمن گرامیداشت روز مجلس، اظهارکرد: در جایگاه منتخبان مردم، اعم از مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، قانون اساسی برای ما اصل است.

بنایی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: از این ظرفیت باید به بهترین شکل استفاده نمود؛ شورای شهر مشهد تاکنون تعامل خوبی با تمامی کمیسیون های تخصصی مجلس داشته و از پتانسیل این‌ کمیسیون‌ها باید به بهترین شکل بهره برد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشهدمقدس فقط متعلق به ساکنان این شهر و استان خراسان و ایران نیست، بلکه متعلق به تمامی جهان اسلام است و لذا پتانسیل‌های موجود در این شهر باید مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: مدیریت شهری مشهد از ظرفیت نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی باید استفاده نماید.

بنایی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا نماینده تمامی مردم هستند، اظهارکرد: بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات اقشار مختلف جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و پیرو همین موضوع در مجمع نمایندگان استان از همه دانشجویان، احزاب و اقشار مختلف استفاده کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که در آن نخبگان و کارشناسان زبده در حوزه های مختلف بکارگرفته شده است، افزود: کلانشهرهای کشور نیز میتوانند نسبت به ایجاد مرکز پژوهش‌های کلانشهرها اقدام کنند و این مرکز پیوسته در تعامل و ارتباط با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی باشد.

بنایی همچنین گفت: شهر مشهد پایگاه جهان اسلام است و در این خصوص فقط پیرامون حرم مطهر رضوی را نباید بینیم؛ به منظور نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی دولت متعهد به پرداخت 1400 میلیارد تومان شده است که 350 میلیارد تومان بعنوان قسط اول طی ماه جاری آزادسازی خواهد شد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در بودجه سالهای 98 و 99 مطابق با قولهایی که داده شده، اعتبار مربوطه اختصاص یابد؛ موضوع حاشیه‌نشینی در شهر مشهد، دغدغه تمام کشور است و باید برای رفع این معضل چاره‌ای اندیشیده شود.

بنایی ضمن تقدیر از زحمات شورای پنجم شهر مشهد و تلاش های شهردار سابق، تقی‌زاده خامسی، اظهاکرد: انتخاب آقای کلائی را بعنوان شهردار جدید و جوان برای مشهدمقدس، به فال نیک می‌گیریم و برای ایشان آرزوی توفیق داریم.

قدردانی ازنمایندگان برای مصوبه برگشت 3200 میلیارد تومان از حوزه مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

 هم چنین رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز چهل و سومین جلسه علنی شورا به تشریح مناسبت های هفته جاری پرداخت و ضمن گرامیداشت دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت ا… مدرس و روز مجلس، اظهارکرد: سیدحسن مدرس از شاگردان بزرگانی چون آخوند خراسانی و میرزای شیرازی و همچنین از پیشگامان مبارزه با استبداد داخلی و استعمارگران بوده است.

حیدری از همراهی و همکاری مجلس محترم بویژه نمایندگان استان و شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی در این دوره از مدیریت شهری تشکر کرد و گفت: این تعامل و همراهی در مدیریت شهری آثار و برکات بسیاری بهمراه داشته است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: از جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخاطر مصوبه برگشت 3200 میلیارد تومان از حوزه مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در اصلاح بودجه سال 97 محقق شد، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

حیدری از پیوند وثیق شورای پنجم شهر مشهد در پیوند با نمایندگان مجلس خبرداد و اظهارکرد: ظرفیت های بسیاری در این خصوص وجود دارد که کمتر موفق به استفاده از آنها شدهایم؛ امیدواریم این تعاملات در باقی‌مانده فعالیت شورای پنجم و مجلس شورای اسلامی بیشتر شود.

روزجهانی مبارزه با ایدز، روز جهانی معلولان، روز دانشجو و سالروزحادثه برای کوهنوردان خراسانی در اشتراکوه دیگر مناسبتی بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن اشاره کرد.

بهره برداری از 28 پارک به مساحت 40 هزار هکتار تا پایان سال جاری

هم چنین معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از بهره‌برداری 28 پارک به مساحت 40 هکتار تا پایان سال جاری خبر داد.
خلیل‌ا… کاظمی در مورد عملکرد 14 ماهه معاونت است، اظهار داشت: در 14ماه گذشته، 43 پارک از جمله پارک دانش، بهار، باغو، که اکثرا در نقاط کم برخوردار بوده در مشهد احداث شده و 50 هکتار به مساحت فضای پارکی شهر افزوده شده است. همچنین سرانه فضای را سبز نیز به 16 متر رسانده‌ایم.
وی افزود: تا پایان سال جاری نیز حدود 28 پارک با مساحت 40 هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل پارک‌های انصار در منطقه 6، باهنر، فاز پنجم از پارک بهار، فاز بانوان پارک بهار، پارک صخره‌ای پارک وکیل‌آباد، پارک بانوان وکیل‌آباد، خلج، چراغچی، بوستان سلیمی، رهایی، انتهای ابوطالب، رسالت، یاسمین، لادن، سلام و… می‌باشد.
کاظمی خاطرنشان ساخت: کمربند سبز مشهد نیز طی سال گذشته و جاری، حدود 503 هکتار توسعه یافته است که شاه کلید این توسعه ایجاد نهالستان 138 هکتاری به پیشنهاد شورای شهر می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه 21 میلیون متر مکعب نیاز آبی شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهر مشهد است، اذعان کرد: 10 میلیون متر مکعب در اختیار خودمان بوده و بقیه را از سایر منابع تامین می‌کنیم.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: 123 کیلومتر از خط انتقال جداسازی آب شرب از خام اجرا شده است تا با تکمیل این شبکه، حمل تانکری آب به پایان برسد. چاه‌ها و تصفیه خانه‌ها هم به این رینگ وصل می‌شود.
کاظمی در حوزه تصفیه خانه‌ها نیز گفت: 6 میلیون متر مکعب از تصفیه خانه خین عرب برای فضای سبز شهر تامین آب خواهد شد که برای این موضوع، اجرای 7 کیلومتر خط انتقال در حال اجراست. تصفیه خانه چهل بازه نیز از 15 تصفیه خانه برنامه‌ریزی شده در حال اجرا می‌باشد.
وی افزود: استفاده از گونه‌های کم نهاده با چمن کم نهاده که یک سوم آب مصرف می‌کند در دستور کار قرار گرفته است. نورپردازی‌های سطح شهر مانند میدان فردوسی، امام حسین، بولوار وکیل آباد و پیروزی و … نیز اجرایی شده است.
کاظمی تصریح کرد: 92 دستگاه از ماشین آلاتمان را با کمک و مشارکت بخش خصوصی با 13 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نوسازی کردیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *