معاونت فرهنگی شهرداری، نیازمند اصلاحات

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد درباره عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری و برنامه های اجرا شده طی یک سال گذشته در این حوزه گفت: حوزه فرهنگی اعتقادم بر این است که همچنان برنامه‌های اجرا می شود که قولش را به مردم نداده بودیم و این نشان می دهد همان تفکر گذشته در بخش هایی از حوزه فرهنگی کار خودش را انجام میدهد.

بتول گندمی در پاسخ به این سوال که با توجه به ارزیابی که دارید آیا در مدیران شهرداری قرار است تغییراتی انجام شود گفت: در حوزه فرهنگی تدوین استراتژی و برنامه به کندی انجام شده است به نظرم به‌عنوان عضو شورا این برنامه‌ها دیر عملیاتی شد به همین دلیل بازخورد لازم را از عملکرد این حوزه شهرداری دریافت نکردیم.

وی ادامه داد: همچنین سرعت عمل از نظرم مهم بود مهمتر اینکه در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل و خدمات شهری نیاز به چرخش نداشتیم و معتقد بودیم باید شفاف‌سازی و سالم‌سازی صورت گیرد بتوانیم رقابت را در واگذاری‌ها افزایش دهیم همچنین نظارت ها و کنترل ها را افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد تاکید کرد: اما در حوزه فرهنگی اقدامات و برنامه هایی که اجرا می شود نظر درصد کمی از مردم را تامین می‌کند و خواسته های همه مردم در نظر گرفته نمی شود.

در جلسه ای دیگر هم گفتم که پیکان کارهای فرهنگی باید ۱۸۰ درجه تغییر می‌کرد که این نیاز به عزم جدی تری داشت همچنین به یک ستاد و تیم قوی تر نیاز بود البته نه اینکه دوستان فعلی زحمت نکشیدند بلکه تدوین استراتژی و برنامه زمان آنها را گرفت.

وی افزود: همچنین در اجرای برنامه‌های فرهنگی مقاومت های وجود داشته و دارد، با همه این وجود این بخش را می‌شد تقویت کرد.

گندم یادآور شد: البته اقداماتی و برنامه‌های خوبی را هم در حوزه فرهنگی شهرداری شروع کردند از جمله برگزاری جشن ها در اعیاد که تاکنون در پارک های محله سطح شهر در چندین مرحله انجام شده است.

وی افزود: حوزه های مانند فرهنگسراها زیر به این ساختار پیوستند همچنان در برخی فرهنگسراها تا یکی دو ماه قبل شاهد نمایشگاه هایی بودیم که روح من به عنوان یک اصلاح‌طلب با برگزاری این گونه برنامه ها و تفکر مخالف آن است.

وی با بیان اینکه این‌گونه برنامه‌ها را قبول  نداریم چون رفتار شهروندی را تقویت نمی‌کند، تصریح کرد: این بخش ها که کار به کندی پیش رفته است منتقدان زیادی را نسبت به عملکرد حوزه فرهنگی داشته است.

وی افزود: تیم آقای بختیاری و مجموعه زحمت کشید اما عوامل دیگری در سازمان فرهنگی نقش داشتند که که آن را به تغییراتی که در اجرای برنامه‌ها خواهد بود می‌سپاریم ما باید از ظرفیت های دیگر در کنار نیروهای موجود استفاده کنیم تا برنامه ها به سرانجام برسد.

گندمی درباره ظرفیت هایی که در آینده سازمان فرهنگی شهرداری مورد استفاده قرار خواهد داد تا برنامه‌های با رویکرد مورد قبول شورای فعلی اجرا شود، گفت: از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده خواهد شد.

وی درباره تغییرات مدیریتی در حوزه معاونت و فرهنگی اظهار کرد: تغییرات در سطوح پایینی و مجریان برنامه مدنظر است و تغییر مدیران محل بحث نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد درباره ساختار فرهنگسراها گفت: تغییر ساختار فرهنگسراها و تغییر از حالت موضوعی در دستور کار این کمیسیون است.

 

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سوالی درباره بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران گفت: بدهی پیمانکاران بر اساس آمار اولیه حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود که تاکنون بخشی از این بدهی ها پرداخت شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش شهرداری تا پایان شش ماهه اول ۹۷ حدود ۴۷۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران پرداخت شده است.

گندمی اظهار کرد: همچنین در حوزه حمل و نقل نیست شهرداری بدیهای را داشت که بیشتر مربوط به تعهدات در بخش خصوصی بود که آنها نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بخشی از بدهی ها نیز از طریق بانک‌ها حل و فصل شده است و در حال حاضر بدهی معوق به بانک ها نداریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد تصریح کرد: همچنین بخش دیگری از بدهی ها تعیین تکلیف شده است و توانسته ایم تعهدات دولت را به شهرداری دریافت کنیم.

همچنین گام‌های دیگری را در این زمینه برداشته ایم که به محض اینکه به نتیجه برسد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *