آرامش استان خراسان رضوی اولویت کاری من است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: من هیچ شکایتی از خانم «هاجر چنارانی» ندارم.

سید جواد حسینی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در شرح ماجرای روز گذشته و برخورد «هاجر چنارانی» نماینده نیشابور با این مقام دولتی گفت: من هیچ شکایتی از خانم چنارانی ندارم.

او ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور و استان خراسان رضوی بیش از هر زمان دیگری به همگرایی و انسجام نیاز داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: بنده به عنوان معاون استانداری در یک ماه قبل به نیشابور رفتم و در شورای اداری پارلمان مشورت زنان حضور داشتم. قبل از حضور در نیشابور در منطقه “داورزن” بودم. این منطقه غربی‌ترین نقطه خراسان است. آن زمان من در سخنرانی سهوا گفتم “خراسان غربی” و به هیچ عنوان از اصطلاح “استان خراسان غربی” استفاده نکردم. در آخر برنامه خبرنگاری به من گفت که در سخنرانی خودم از “استان خراسان غربی” استفاده کرده‌ام. من همان جا تکذیب کرده و اعلام کردم به هیچ‌عنوان این اصطلاح را به کار نبرده‌ام و منظورم غربی‌ترین نقطه خراسان بوده است. جالب است که در آن جلسه خانم چنارانی اصلا حضور نداشتند.

او با اشاره به اینکه “دیروز در همایش “سلامت، زنان و خانواده” حضور پیدا کردم و قرار بود در رابطه با آسیب “کودک همسری” صحبت کنم” ادامه داد: در جلسه نشسته بودم که با سر و صدای زیاد از درب ورودی سالن متوجه این نماینده مجلس شدم. خانم چنارانی با سرعت زیاد به سمت من می‌آمد و متاسفانه باقی قضایا را بر مبنای آن‌چنانکه در فضای مجازی منتشر شد در جریان هستید.

معاون سیاسی و امنیتی استان خراسان رضوی ادامه داد: در حین برخورد تلاش کردم، بتوانم با آرامش خاطر و نهایت احترام در شان یک نماینده با ایشان برخورد کنم و حتی از حضور این نماینده در آن جلسه تشکر کردم و نخواستم که بحث ادامه پیدا کند اما رفتار خانم چنارانی مانع خاتمه یافتن جریان بود.

او با اشاره به اینکه “من می‌دانم با شکایت نکردن من این موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری نخواهد شد” تصریح کرد: موضوع درباره من و خانم چنارانی نیست و معتقدم موضوع اختلاف برانگیزی وجود ندارد. با توجه به اینکه شهر نیشابور و سبزوار در جوار هم هستند همه تلاش من به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی باید بر پایه حفظ آرامش در استان باشد.

حسینی در خاتمه گفت: من سعی می‌کنم جو را در نهایت آرام نگه دارم. مجلس به همه موارد پیش‌آمده آگاه است و اگر نیاز به برخوردی با این نماینده باشد از سوی هیات رییسه اعمال خواهد شد. امیداوارم سرکار خانم چنارانی پیرامون رفتار خود تاملی داشته باشند و اگر اقدام ایشان درست نبوده در رفتار خود تجدیدنظر کنند. بازهم تاکید می کنم، من هیچ شکایت شخصی از ایشان ندارم.

وی با بیان اینکه این بانوی نماینده، مورد احترام و از همکاران فرهنگی اینجانب است، اظهار کرد: این موضوع و ماجرا در فضای مجازی و رسانه ای واکنش های متعددی را برانگیخت و حال آنکه باید توجه داشت که امروز بیش از هر زمان نیازمند وحدت و همگرایی هستیم .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در شرایطی که رئیس جمهوری نابخرد آمریکا با سخنان بی منطق و هتاکانه خود علیه ایران اسلامی تلاش می کند ایران ستیزی را ترویج کند اما خوشبختانه موجب اتحاد و انسجام بین المللی علیه خود آمریکا و از سوی دیگر همگرایی و وحدت بی بدیل در داخل ایران شده است، ما باید از رفتارهایی که ‌موجب تشتت جامعه می شود پرهیز کنیم.

حسینی ادامه داد: همه ملت ایران و نیز خراسانی ها و مردم فرهنگ دوست نیشابور و سبزوار و همه اقوام و گروه ها و جریان های سیاسی باید امروز دست به دست هم داده و یکپارچه فریاد مهر و دوستی، اتحاد و انسجام در داخل استان و کشور را به نمایش بگذارند.

وی افزود: امروز باید تمام توان خود را برای توسعه استان و مناطق مختلف به کار بسته و خشم و نفرت خود را برای دشمنان به کار گیریم تا از این طریق وظیفه دینی، تاریخی و عقلی خویش را در قبال انقلاب، امام راحل، رهبری و شهدا و مردم به انجام برسانیم.

 

شكستن حرمت و ارزش، راهِ طرح دغدغه‌ها نيست

معاون استاندار و فرماندار شهرستان نيشابور گفت: شكستن حرمت، ارزش‌ها، ادب، احترام و رفاقت صحیح نيست، بيان يك دغدغه به اين شكل اصلا مطلوب نبود اين بدترين شكل ممكن و در واقع بي شكلي مطلق است؛ در بي‌شكلي، چگونه  به دنبال وحدت و همدلي بگرديم.

سعيد شيباني،  در خصوص حاشيه‌هاي روز گذشته در فرهنگسراي سيمرغ و واكنش هاجر چناراني نسبت به حضور معاون سیاسی استاندار و درگيري‌هاي به وجود آمده در آن همايش، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا عنوان كرد: اگر ما دغدغه و مسئله و درخواستي داريم راه و روش و منطق دارد، نبايد آن را در يك برنامه ملي كه ماه‌ها براي آن زحمت كشيده شده و وقت و هزينه براي آن گذاشته شده و آن برنامه نيز با محور و موضوع زنان بوده است، اين گونه مطرح مي‌گرديد.

وي ادامه داد: چه بسا اگر تاملي مي‌شد شايد در سخنراني‌ها نيز به اين موضوع و موردي كه ابهام ايجاد كرده بود، اشاره مي‌شد و تلطيف قلوب و رفع ابهام اتفاق مي‌افتاد؛ اين شكل بيان، واگرايي ايجاد مي‌كند و پاسخگو نيست و ما را همچون جزيره اي دور از ديگران قرار مي‌دهد؛ ما مي‌خواهيم در اين استان و كشور زندگي كنيم و به دنبال توسعه شهر هستيم و به همراهي همه نياز داريم. همه، كساني نيستند كه تابع ما باشند؛ حرمت و احترام مي‌خواهند و در مقابلش حرمت و احترام مي‌كنند اگر ما اين شيوه را باب كنيم، پاسخ مثبت نمي‌گيريم.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان نيشابور اظهار كرد:  اعتراضي هم اگر وجود داشت علي رغم اين كه رفع ابهام شده بود، مي‌شد حرمت اين زحمات را كه براي همايش مرتبط با زنان نيز بوده است، نگه داريم و پايان جلسه درباره آن صحبت مي‌گرديد؛ بعد از آن يا قانع مي‌شويم يا نمي‌شويم كه اگر باز هم قانع نشديم؛ روش‌هاي معقولي براي قانع نشدن ما وجود دارد ولي اين روش كه اتفاق افتاد، بي روشي است و مطلوب نبوده؛ كدام وجه اين آسيب، براي نيشابور و استان خوب است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان نيشابور درباره موضوع تقسيمات كشوري و مباحث مطرح شده درباره تشكيل استان و… نيز اين گونه پاسخ داد: چنين چيزي وجود خارجي ندارد، نه طرح شده و نه دولت امكان و توان دارد و نه اين كه وارد اين بحث شده است؛ اگر بخواهد اين اتفاقات بيفتد همه چيز بايد سنجيده شود؛ چنين چيزي كه اصلا نبوده و ما به خاطر آن اين گونه جدايي ايجاد كنيم پخته و سنجيده نيست؛ در تقسيمات كشوري چنين رويكردي وجود ندارد.

وي افزود: اين مسئله قبلا هم توضيح داده شده اين اعتراض مبنايي نداشت چرا كه رفع ابهام شده بود؛ ما همه در اين استان ، در كنار و همسايه يكديگر هستيم، بايد از ظرفيت‌هاي يكديگر استفاده كنيم، اين چه روشي است كه با فلاني و فلان شهر چنين رويكردي داشته باشيم اين چه منفعتي براي كشور و استان دارد؟ چه منفعتي براي عقلانيت و توسعه و پيشرفت دارد؟ ما هيچ راهي براي پيشرفت، جز گفتگو و وحدت و كنار هم بودن و درك متقابل و احترام نداريم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *