فعالیت 5600 پاکبان به منظور پاک‌سازی معابر داخل و مبادی ورودی شهر مشهد

دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از فعالیت 5600 پاکبان به منظور پاک‌سازی معابر داخل و مبادی ورودی شهر مشهد خبر داد.

حمید باقری بیان کرد: در آستانه روز شهادت امام رضا (ع)، زائران پیاده زیادی از شهرهای مختلف استان و کشور با پای پیاده به شهر مشهد می‌آیند.

وی افزود: در این راستا شهرداری مشهد مانند هر سال به منظور پذیرایی مطلوب از این زائران اقدامات مختلفی انجام می‌دهد.

دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به پاک‌سازی معابر داخلی و مبادی ورودی شهر مشهد اضافه کرد: در حوزه ارائه خدمت در داخل محدوده شهری بالغ بر 5600 نفر از همکاران پاکبان به کار گرفته شده‌اند تا با محوریت حرم مطهر رضوی به صورت سه شیفته فعالیت داشته باشند.

باقری در خصوص ارائه خدمت در دهه آخر صفر در خارج از محدوده شهری مشهد عنوان کرد: در این بخش نیز مبادی ورود شهر مشهد تا 10 کیلومتر خارج از محدوده خدماتی مشهد از ساعت 6 صبح تا 16 توسط 300 نفر از پاکبانان پاک‌سازی می‌شود.

وی به دیگر اقدامات در خصوص خدمت‌رسانی به زائران اشاره کرد و ادامه داد: تامین آب شرب و غیرشرب ایستگاه‌های محور‌های ورودی شهر، نصب 6 دوش سیار و به‌کارگیری 35 چشمه سرویس بهداشتی سیار، راه‌اندازی 7 ایستگاه صلواتی توسط شهرداری مشهد با تمام امکانات رفاهی، توزیع 10 هزار بطری آب معدنی، 500 عدد پتو، 56 دستگاه کانکس سرویس بهداشتی سیار و… از جمله این اقدامات است.

دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین 63 سقاخانه و 559 آبسردکن نیز در سطح شهر تجهیز شده و در کنار آن 3.5 تن کیسه زباله نیز در اختیار ایستگاه‌های استقبال از زائران مبادی ورودی مشهد قرار گرفته است.

باقری ادامه داد: در حال حاضر مسیر تردد زائران در ورودی‌های شهر شناسایی و مشخص شده تا زائران پیاده به راحتی بتوانند انتخاب مسیر کنند و از خدمات بهره‌مند شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *