تسهیل مراحل تاسیس باشگاه‌ها

مدیرکل ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های کشور درخصوص اینکه چه مدت زمانی برای خصوصی‌سازی دو تیم مطرح پایتخت طول می‌کشد، گفت: باید مراحل قانونی، فرهنگی، زیرساختی و حقوقی فراهم شود، ولی با این وجود اراده این کار وجود دارد که همه باشگاه‌ها با توجه به‌در نظر گرفتن تمام جوانب و زیرساخت‌ها به‌بخش خصوصی واگذار شوند.

افشین داوری درباره خصوصی‌سازی در فوتبال گفت: بخش عمده تیم‌های لیگ به‌بخش خصوصی واگذار شده، همچنین، طبق صحبت‌های اخیر جهانگیری، معاون رئیس جمهور تیم‌های برتر پایتخت نیز باید در این راستا قدم بردارند و از این قاعده مستثنی نیستند.

مدیرکل ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های کشور درخصوص اینکه چه مدت زمانی برای خصوصی‌سازی دو تیم مطرح پایتخت طول می‌کشد، گفت: باید مراحل قانونی، فرهنگی، زیرساختی و حقوقی فراهم شود، ولی با این وجود اراده این کار وجود دارد که همه باشگاه‌ها با توجه به‌در نظر گرفتن تمام جوانب و زیرساخت‌ها به‌بخش خصوصی واگذار شوند.

وی افزود: منابع دولتی درخصوص هزینه‌ها و درآمد محدودیت‌هایی دارند که در صورت واگذاری باشگاه‌ها و تیم‌ها به‌بخش خصوصی این محدودیت‌ها رفع شده، چراکه هیئت مدیره آن بخش در مورد تخصیص اعتبارات در هر زمینه‌ای تصمیم می‌گیرد و همچنین آنها خدمات بهتری را به‌مردم ارائه می‌دهند.

داوری ادامه داد: از طرفی این احتمال وجود دارد در صورتی که توانایی باشگاه بیشتر شود، انگیزه مخاطب بیشتر شده که در نهایت درآمد باشگاه افزایش می‌یابد.

مدیرکل ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های کشور با اشاره به‌ایجاد این اداره کل، تصریح کرد: از برنامه سوم توسعه به‌بعد، باید این اداره شکل می‌گرفت که خوشبختانه از سال گذشته شروع به‌کار کرده، به‌دنبال آن با تصویب بند 117 و اختصاص یک درصد از بودجه سازمان‌ها به‌ورزش که رقم قابل توجهی است، به‌خصوصی شدن باشگاه‌ها سرعت می‌بخشد.

وی بیان کرد: از سال گذشته مسئولیت این اداره به‌عهده بنده واگذار شده که امیدوارم با تطبیق تمام امور از جمله امور حقوقی، اجتماعی و ورزشی با بخش خصوصی بتوانیم بخش بزرگی از محدودیت باشگاه‌ها که به‌دلیل دولتی بودن آنها است را مرتفع کنیم.

داوری درخصوص همایش سراسری معاونین توسعه ورزش و کارشناسان امور باشگاه‌های ادارات کل ورزش و جوانان کشور اظهار کرد: برای اولین بار کارگاه آموزشی در راستای شفاف‌سازی کمیسیون ماده 5 در مشهد برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های کشور ادامه داد: با توجه به‌نیاز باشگاه‌ها درخصوص مشکلات در اجرای قوانین و مقرراتی که تا به‌امروز تفویض شده، این گردهمایی برگزار شد تا مشکلات هر استان به‌طور جداگانه مطرح شده و اطلاعات به‌دست آمده به‌عنوان اطلاعات پایه در کشور استفاده شود.

وی با اشاره به‌اینکه 20 هزار باشگاه مجاز در کشور مشغول به‌فعالیت هستند، افزود: متاسفانه بخش عمده‌ای از باشگاه‌ها بدون مجوز در کشور فعالیت می‌کنند که در این رابطه اراده بر این قرار گرفته که مراحل تاسیس و تمدید باشگاه‌ها تسهیل شود تا سرمایه‌گذاران به‌سمت باشگاه‌های خصوصی سوق داده شوند.

داوری تصریح کرد: در صورتی که هر باشگاه 150 متر مربع وسعت داشته باشد با وجود 20 هزار باشگاه در کشور می‌توان سرانه محیط ورزشی را بالغ بر 3000 متر مربع افزایش داد، همچنین با سرمایه‌گذاری 200 میلیونی در هر باشگاه می‌توان 4 هزار میلیارد تومان در ورزش کشور سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرکل ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های کشور درخصوص اشتغال‌زایی در این زمینه نیز بیان کرد: اگر هر باشگاه 10 نفر نیرو را استخدام کند برای 200 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود، همچنین، اگر در روز 100 نفر از هر باشگاه استفاده کنند، روزانه بالغ بر 2 میلیون نفر می‌توانند در سلامت جامعه تاثیرگذار باشند.

وی ضمن تشکر از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای میزبانی همایش سراسری معاونین توسعه ورزش و کارشناسان امور باشگاه های ادارات کل ورزش و جوانان کشور، اضافه کرد: این همایش درراستای روشن شدن حساسیت موضوع خصوصی‌سازی باشگاه‌ها برگزار می‌شود که در آن راهکارهایی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در ورزش ارائه می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تعامل و همفکری معاونین ورزشی کشور می‌تواند کمک شایانی به باشگاه‌ها کند.

فرزاد فتاحی نیز در همایش معاونین توسعه امور ورزش و کارشناسان امور باشگاه‌های ادارات کل ورزش و جوانان کشور در مشهد اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها رسیدگی به باشگاه‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی است که در این مورد باید اصلاحاتی صورت گرفته و فرآیند واگذاری تسهیل شود.

وی ضمن تشکر از مدیر کل ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها به دلیل برگزاری این گردهمایی، بیان کرد: حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، مدیران ستادی و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نشان از اهمیت این دوره می‌دهد که می‌تواند در آینده ورزش کشور نقش موثری را ایفا کند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به حضور متخصصین حوزه ورزش در این گردهمایی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم در ارائه خدمت به‌بخش خصوصی موفق‌تر عمل کنیم.

فتاحی در ادامه افزود: تعامل و همفکری معاونین ورزشی و مسئولین امور باشگاه‌ها یکی از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند به باشگاه‌ها کمک شایانی کند، باید همه از قوانین پیروی کرده و براساس آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از مواقع به‌جای پیروی از قوانین براساس سلایق رفتار می‌شود ادامه داد: در کارگاه‌ها مشکلات و موانع گفته شده و در جهت رفع آنها راه‌حل‌هایی داده شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: من و همکارانم تمام تلاش خود را در جهت برگزاری هر چه بهتر این گردهمایی انجام داده‌ایم و امیدوارم این تلاش‌ها در ورزش کشور نمود کند و به سوی توسعه ورزش گام برداریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *