برگزاري نخشستين جشنواره غذا و سلامتي در مشهد

نخستين جشنواره غذا و سلامتي با محوريت شيلات و آبزيان با حضور رئيس سازمان شيلات ايران و رئيس سازمان جهادكشاورزي خراسان رضوي و تشكل‌هاي شيلاتي عصر جمعه در مشهد برگزار شد.

حسن صالحي معاون وزير جهادكشاورزي و رئيس سازمان شيلات ايران در اين جشنواره گفت: كشورهاي ساحلي، اروپايي و آمريكايي در حوزه صيادي اقيانوس هند فعاليت دارند و صيادان ايران با اين تعداد شناور سفرهاي صيادي 50 روزه انجام مي دهند و در هرسفر تا 100تن ماهي صيد مي كنند .

وي با اشاره به جايگاه برتر ايران در صيادي غرب اقيانوس هند گفت: توليدات جهاني آبزيان به 190 ميليون تن رسيده است كه مصرف سرانه بيش از 20 كيلويي آبزيان را در جهان رقم زده است حتي در برخي كشورها سرانه مصرف 120 كيلوگرم ماهي و برخي نيز سرانه پنج كيلو گرم را دارند و اين رقم در ايران 10.6 كيلوگرم است .

صالحی اظهار كرد: بر اساس برنامه ريزي‌ها، توسعه پرورش ماهيان آب شيرين در كشورتا سال 1404خورشيدي به 100 تن خاويار پرورشي خواهد رسيد و توليد گوشت خاويار نيز 10برابراين مقدار خواهد بود .

وي گفت: در دولت يازدهم به ظرفيت پرورش آبزيان با منابع آب شيرين توجه زيادي شده است كه در حقيقت بهره وري آب را در پي دارد. با وجود كاهش توليد ميگو در كشورهايي مثل تايلند از 200 هزار تن به 20 هزارتن در سال، اما سال گذشته توليد ميگو درايران به 20 هزار تن رسيده است .

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي در ادامه با تشكر از حضور دكتر صالحي در اين جشنواره گفت: شرط اول توسعه جامعه انساني، غذاي سالم و تغذيه است و براي داشتن جامعه سالم، تغذيه شرط اساسي آن است. درچند سال اخير و در دولت تدبيرو اميد رويكرد بسيار خوبي در بخش كشاورزي انجام شده و تلاش شده تا غذاي جامعه را خودمان توليد كنيم و بايد در نظر داشته باشيم كه ارزش غذايي توليدات ما بسيار بيشتر از ساير كشور‌هاست.

مجتبی مزروعی با تقدير از رويكرد دولت تدبير اميد نسبت به بخش كشاورزي گفت: در خراسان رضوي تلاش كرديم تا توليد را در تمام محصولات ارتقا دهيم، ميانگين افزايش توليد گندم در كشور 2.3 برابر است ولي اين مقدار در خراسان رضوي 4.1 برابر شده است كه اين آمار تاييد كننده ظرفيت بالاي استان در توليد محصولات غذايي است. ما در توليد گوشت، رتبه اول را در كشور داريم و متاسفانه به صورت علمي به اين بخش نپرداخته ايم.

image_print
9 پاسخ
  1. ecommerce
    ecommerce گفته:

    First off I would like to say terrific blog!
    I had a quick question that I’d like to ask if you don’t mind.
    I was curious to know how you center yourself and clear your head before writing.
    I have had a tough time clearing my mind in getting my thoughts out.
    I do enjoy writing but it just seems like the first
    10 to 15 minutes tend to be wasted simply just trying to figure out how to begin.
    Any suggestions or tips? Many thanks! I saw similar here:
    Sklep internetowy

    پاسخ
  2. dobry sklep
    dobry sklep گفته:

    Hello there! Do you know if they make any plugins to assist
    with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some
    targeted keywords but I’m not seeing very good gains. If you
    know of any please share. Appreciate it! You can read similar art here: Dobry sklep

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *