از استقلال تا آزادی در مسیر اصلاحات

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: سه راه ساجدی – جانباز طی امروز پنجشنه و یا فردا جمعه بازگشایی خواهد شد.

هادی عطارزاده طوسی در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص افزود: با توجه به وجود گره ترافیکی در تقاطع فرامرز عباسی و بولوار جانباز و گلایه همشهریان عزیز و ساکنان منطقه از ترافیک سنگین و همچنین به دلیل تخلفات رانندگی منجر به حادثه در این محل، تصمیم گرفته شد تا نسبت به اصلاح هندسی این تقاطع اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس طرح اصلاح هندسی این تقاطع تهیه و در شورای ترافیک مصوب و سپس اجرایی شد .

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در این طرح مقرر شد سه راه ساجدی به جانباز که قبل از این مسدود بود و بار ترافیکی آن از طریق راستگرد به تقاطع فرامرز عباسی منتقل می‌شد، بازگشایی شود، اظهار کرد: همچنین مقرر شد تقاطع فرامرز-جانباز که بسیار نزدیک به رمپ پل آموزگار است به دلیل مسائل ایمنی و ترافیکی که ایجاد می‌کند مسدود شده و تردد خودروها از مسیر سه راه ساجدی به جانباز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسیده است و سه راه ساجدی طی امروز و یا فردا بازگشایی خواهد شد، ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی شد که یک دوربرگردان مناسب نیز در زیر پل آموزگار احداث کنیم که این اقدام نیز انجام شده است، بنابراین بعد از این، رانندگانی که از مسیر بهاران قصد ورود به فرامرز عباسی را دارند می‌توانند از زیر پل جانباز استفاده کرده و رانندگانی که از بهاران قصد ورود به بولوار جانباز را دارند ابتدا وارد خیابان شهید ساجدی شده و از این مسیر وارد بولوار جانباز شوند.

عطارزاده طوسی گفت: همچنین رانندگانی که از فرامرز عباسی قصد ادامه مسیر به سمت شمال را دارند می توانند از طریق سه راه ساجدی وارد این بولوار شوند و یا از طریق دوربرگردان به سمت بهاران یا بزرگراه آزادی و پل آموزگار تعیین مسیر کنند و رانندگانی که از سمت شمال به جنوب یا میدان جانباز قصد ادامه مسیر دارند نیز می‌توانند از طریق سه راه ساجدی تعیین مسیر کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: با توجه به وجود پل جانباز –آموزگار و مراکز تجاری زیادی که در این بولوار احداث شده است، این محل حجم ترافیک زیادی را از خود عبور می‌دهد لذا اجرای طرح اصلاح هندسی تقاطع فرامرز عباسی با هدف افزایش ایمنی و کاهش بار ترافیکی در این محل شد.

وی به طرح‌های ترافیکی دیگر سازمان حمل و نقل و ترافیک اشاره و اضافه کرد: طرح‌های ترافیکی دیگری نیز از جمله اصلاح هندسی سراه خیام، میدان اول هاشمیه، خیابان آیت‌الله بحجت و اصلاح ضلع جنوبی بزرگراه آزادی نیز در دست مطالعه است که در آینده اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین اجرای پروژه اصلاح هندسی بزرگراه آزادی حدفاصل میدان استقلال تا تقاطع آزای نیز در دستور کار قرار دارد که بودجه مورد نیاز آن تامین و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *