شورای پنجم امانت‌دار رای مردم خواهد ماند

نایب رئیس شورای شهر مشهد در گفتگو با برنامه رادیویی «صبح بخیر خراسان» گفت: شورای پنجم شهر مشهد امانت‎دار رای مردم خواهد ماند و از پیمان‌های خود با شهروندان کوتاه نمی‌آید.

حمیدرضا موحدی‌زاده با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا برکات زیادی را تاکنون برای کشور، مردم و شهر و روستاهای ما داشته‌اند، اظهارکرد: نهم اردیبهشت‌ماه بعنوان روز ملی شوراها نامگذاری شده و از این رو فرصتی برای یادآوری کارکرد و فواید شوراها بشمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه یکی از فواید شوراهای شهر و روستا برای مردم ما این است که نمایندگان ایشان اداره شهرها را به دست گرفته‌اند، گفت: درواقع این مهم، حق انتخاب مردم را نشان می‌دهد؛ امروز با انتخاب مستقیم مردم، شوراها اداره بیش از یکهزار شهر و 30 هزار روستا را در ایران بعهده گرفته‌اند.

موحدی‌زاده شکل‌گیری بستر مشارکت فعال مردم در سرنوشت خود را از دیگر فواید شوراها دانست و گفت: این بستر بواسطه شورایاری‌ها و شوراهای اجتماعی محلات فراهم شده است؛ بیش از 157 محله در شهر مشهد داریم که دارای شورای اجتماعی محلات هستند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد از شوراها بعنوان بزرگترین و گسترده‌ترین نهاد انتخابی کشور یادکرد و افزود: اکنون بیش از 200 هزارنفر از نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند و طبق قانون از اختیاراتی نیز برخوردارند.

موحدی‌زاده با اشاره به ضرب المثل «سالی که نکوست، از بهارش پیداست»، تصریح کرد: زائران و مجاوران مشهدالرضا(ع) بهار امسال را متفاوت از سالهای پیشین دیدندو تحرک و امید مولفه شاخص نوروز در فضای شهر بود.

وی در ادامه تصریح کرد: شورای شهر مشهد منبع تولید امید، اعتماد و نشاط اجتماعی است؛ همچنان امانتدار رای مردم خواهیم ماند و از پیمان هایی که با شهروندان بستیم کوتاه نخواهیم آمد؛ امیدواریم مردم را خوشحال‌تر ببینیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *