کمبود نقدینگی و توقف استفاده از سیمان در راه سازی خراسان رضوی

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کمبود نقدینگی و اختصاص قیر رایگان توسط وزارتخانه به ساخت راه‌ها، پروژه استفاده از سیمان در جاده‌سازی استان را متوقف کرده است.

محمد پارسا افزود: از زمان آغاز ساخت راه‌ها به صورت بتنی، تاکنون تنها 2 کیلومتر از جاده کاشمر با سیمان روکش شده است و ادامه این طرح به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شده است.

وی اظهار کرد: از سیاست‌ها و فعالیت‌های شاخص دولت یازدهم در بخش توسعه راه‌ها اختصاص قیر تهاتری و رایگان بود، به طوری که پارسال 212 هزار تن قیر تهاتری رایگان به خراسان رضوی تعلق گرفت.

وی بیان کرد: قیر برای بخش جاده سازی به صورت رایگان تامین می‌شود اما سیمان باید از بخش خصوصی خریداری و هزینه آن به صورت نقدی پرداخت شود.

پارسا اظهار کرد: هم اینک اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی سه هزار میلیارد ریال به پیمانکاران حوزه راه بدهکار است و توان پرداخت هزینه های مربوط به استفاده از سیمان در بخش راهسازی را ندارد.

این مسئول در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: مزایای استفاده از سیمان در جاده‌سازی به مراتب بیشتر از استفاده از قیر است زیرا عمر قیر 12 سال اما عمر سیمان 25 سال است لذا با احتساب هزینه نگهداری و دوام آن، جاده های سیمانی از جاده‌های قیری توجیه اقتصادی بیشتری دارند.

پارسا اضافه کرد: از سوی دیگر واحدهای تولیدی خراسان رضوی توان تامین سیمان مورد نیاز جاده سازی را به خوبی دارند و هیچ مشکلی به لحاظ تامین سیمان برای جاده‌سازی وجود ندارد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *