کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در خراسان رضوی فعال شد

کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی با دبیری انجمن بین‌المللی حمل و نقل استان و عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرک، اداره کل حمل و نقل و پایانه‍‌ها، راه آهن، اطلاعات، نیروی انتظامی، مرزبانی، مناطق ویژه اقتصادی، نمایندگی وزارت امور خارجه، ستاد مبارزه با قاچاق و برخی تشکل‌های خصوصی فعال در این حوزه روز شنبه با برگزای نخستین نشست در مشهد تشکیل شد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این نشست گفت: افزون بر 85 درصد ترانزیت ریلی ایران از مسیر این استان و مرز سرخس صورت می‌گیرد ضمن آنکه رتبه نخست ترانزیت خروجی کشور هم مربوط به خراسان رضوی است.

علی رسولیان افزود: کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی برای نخستین بار در خراسان رضوی برای تقویت ترانزیت فعال شده است. بخش حمل و نقل از مهمترین حوزه‌‍‌های برای این امر است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی علاوه بر ظرفیت قابل توجه در حوزه ترانزیت و ضرورت تقویت آن می‌تواند تبدیل به بارانداز و به نوعی بندر خشک و مرکز تخلیه و بارگیری و صدور مجدد کالاهای وارداتی شود.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین ترانزیت سوخت به آسیای میانه می‌تواند از مسیر این استان صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا با هدف پیگیری جدی و استفاده از ظرفیت‌های گمرکی، مناطق آزاد و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در این استان فعالیت خود را آغاز کرد. نشست‌های این کمیته از این پس به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *