روابط خراسان رضوی با پاکستان توسعه یافته است

استاندار خراسان رضوی گفت: روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این استان با کشور پاکستان در 2 سال اخیر و در دوره مسئولیت یاور عباس در سمت سرکنسولی پاکستان در مشهد توسعه یافته است.

علی رضا رشیدیان در دیدار با سرکنسول پاکستان در مشهد افزود: روابط 2 دولت ایران و پاکستان جدا از مرزهای جغرافیایی مشترک، بسیار عمیق است که بخشی از آن مرهون تلاش سرکنسول کشور همسایه در تحکیم این تعاملات است.

وی بیان کرد: تعاملات فرهنگی دو منطقه بویژه حضور زائران پاکستانی در مشهد مقدس گسترش یافت و حجم مبادلات اقتصادی خراسان رضوی با ایالت های مختلف پاکستان نیز توسعه داشت و در این مقطع هیات های تجاری متعددی از پاکستان به خراسان رضوی سفر کردند که نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس مجلس بلوچستان پاکستان به خراسان رضوی نیز، رشد تبادلات تجاری بین دو کشور مورد اشاره قرار گرفت که این مهم مرهون تلاش مدیران میانی است که با سیاست های توسعه ای، به تبادلات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی بین دو کشور رونق بخشیدند.

رشیدیان بیان کرد: زائران پاکستانی در مشهد احساس غربت نمی کنند و امید است با توسعه روابط و تدبیر مسئولان 2 کشور بتوان در گسترش زیربناهای اقتصادی بویژه حمل و نقل ریلی، هوایی و خدمات در مرز برای زائران پاکستانی گام های بلندتری برداشت.

استاندار خراسان رضوی از نقش آفرینی یاور عباس در گسترش تعاملات بین 2 کشور پاکستان و ایران و تسهیل شرایط ورود برای زائران پاکستانی قدردانی کرد.

سرکنسول پاکستان در مشهد نیز با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی طی 2 سال گذشته گفت: در طول دوران ریاست جمهوری آقای روحانی و مدیریت شما در خراسان رضوی، روابط بین ایران و پاکستان نزدیک تر شده است.

یاورعباس افزود: وزیر امور خارجه پاکستان در سفر به مشهد بسیار تحت تاثیر شرایط حاکم بر این شهر در مواجهه با زائران قرار گرفت و از مهمان نوازی مشهدی ها اظهار قدردانی نمود.

وی بیان کرد: اولویت اصلی کنسول گری پاکستان در مشهد، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خود و تسهیل زیارت و شرایط اسکان برای زائران است.

سرکنسول پاکستان در مشهد که بزودی به عنوان سرکنسول این کشور در آتن، پایتخت یونان انجام وظیفه خواهد کرد، گفت: اگر شانس این را داشته باشم که محل خدمت خود را از بین شهرهای مختلف جهان انتخاب کنم، حتما دوباره مشهد را برخواهم گزید.
 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *