تلاش دادگستری برای امنیت خاطر سرمایه‌گذاران استان

معاون دادگستری کل استان خراسان رضوی از تلاش دادگستری این استان در راستای امنیت خاطر سرمایه گذاری و توسعه صنعتی استان خبرداد.

سیدامیر مرتضوی روز شنبه در بازدید از شهرک صنعتی فناوری‌های برتر مشهد افزود: با حمایت‌های لازم از سوی دادگستری کل استان خراسان رضوی و تلاش‌های بی‌دریغ اعضای کمیسیون پنج نفره شهرک‌هاي صنعتی، در سال گذشته 300 پرونده مربوط به واحدهای تولیدی استان با میانگین 110 شغل برای هر واحد به این کمیسیون در استان ارجاع شد به طوری که تاکنون منجر به حفظ بیش از 33 هزار شغل شده است.

وی تصریح کرد: عمده پرونده‌های مزبور مربوط به مشکلات صنعتگران با بانک‌ها، اداره اموراقتصادی و دارایی، بیمه و سایر سازمان‌های مرتبط در حوزه روش محاسبات سود و جرائم، نوع قراردادهای بانکی، عدم توان پرداخت از سوی فعالان حوزه صنعت و در نتیجه مصادره اموال یا کارخانه‌های آنها توسط بانک‌ها بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی در ادامه تأکید کرد: با مصوبات این کمیسیون و مساعدت‌های قانونی، هم بانک‌ها با ارائه مهلت و تسهیلات دیگر به صنعتگران به مطالبات قانونی خود رسیده و هم کارخانه‌ها از توقیف و تعطیلی نجات یافتند.

وی با اشاره به معضلات اقتصادی و اجتماعی توقیف واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی ابراز کرد: توقیف کارخانه‌ها یا اموال آنها نه تنها منجر به از کار افتادن بخش صنعت می‌شود بلکه برای بانک‌ها نیز مشکلاتی را به وجود می‌آورد که با تشکیل این کمیسیون رفع اختلاف بین بانک و صنعتگران با اقاله یا اجاره به شرط تملیک صورت گرفته، فرصتی برای رونق گرفتن بخش صنعت استان خراسان رضوی بوده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون پنج نفره حمایت قضایی از سرمایه گذاری وابسته به اداره کل دادگستری خراسان رضوی با هدف رفع مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی که اغلب مربوط به بانک‌ها می‌شود و تسریع در حل اختلافات بین آن‌ها تشکیل شده است.

معاون دادستان خراسان رضوی با اشاره به سوابق کمیسیون حمایت از صنعت و سرمایه گذاری گفت: کمیته حفظ و حمایت از سرمایه گذاری در سال 86 به دستور ریاست قوه قضائیه فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 90 با تغییر رویکردی که داشت بنا گردید دو کمیسیون حقوقی و کمیسیون 5 نفره حمایت از صنعت و سرمایه گذاری به عنوان زیر مجموعه این کمیته فعالیت داشته باشند.

مرتضوی هدف از افتتاح دفتر کمیسیون پنج نفره حمایت قضایی از سرمایه گذاران در شهرک‌هاي صنعتی را حمایت از سرمایه گذارانی که به درستی در بخش تولید سرمایه گذاری کرده اما به دلایل شرایط اقتصادی با مشکل مواجه شده اند، عنوان کرد.

در ادامه این بازدید مدیرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتی خراسان رضوی سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌هاي صنعتی استانی را پیگیری جدی مطالبات صنایع در راستای طرح رونق تولید عنوان کرد و افزود: این سازمان تمام تلاش خود را جهت کاهش مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی به کار می‌گیرد.

مسعود مهدی زاده مقدم افزود: در شرایط کنونی بیشتر باید به کمک تولید کننده پرداخت تا زمینه تولید و اشتغال مولد نیز فراهم گردد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *