پاشنه آشیل جریانات سیاسی نداشتن احزاب شناسنامه دار است

سرویس سیاسی صبح امروز در گفت وگو با غلامرضا انصاری، نماینده اسبق مشهد در مجلس چهارم و عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اتحاد ملت ایران به نقد دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا از دیدگاه او می پردازد.

غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اتحاد ملت ایران در گفت وگو با خبرنگار ما پاشنه آشیل هر دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا را نداشتن احزاب با هویت و شناسنامه دار می داند ، مسئله ای که از نظر او باعث می شود تربیت نیروهای سیاسی شیوه ای نادرست را طی کند و کنشگران سیاسی تربیت حزبی نداشته باشند.

وی کنش و واکنش های احساسی و مبتنی بر شعارهایی که با عالم واقعیت سنخیت ندارند را نتیجه تربیت غیرحزبی می داند و می افزاید: سر دادن شعارها و وعده هایی که با واقعیات اجتماعی فاصله زیادی دارد عملیاتی کردن آنها را بسیار مشکل یا ناممکن می کند که افت چشمگیر اعتماد عمومی به جریان های سیاسی را موجب و مشارکت مردم را به حداقل می رساند.

عضو سابق شورای شهر تهران پذیرش جدی حضور احزاب در ساختار حکومت را تنها راه حل این معضل ذکر می کند و ادامه می دهد: در حال حاضر حزب گریزی در فضای سیاسی غالب است و عضویت یا وابستگی تشکیلاتی در احزاب و گروههای سیاسی یک نقیصه محسوب می شود.

انصاری نقطه ضعف اختصاصی جناح اصولگرا را بی توجهی به عقل جمعی عنوان کرد و افزود: برقراری رابطه مرید و مرادی و عدم نقد بزرگان این جریان، تبعات منفی بسیاری را برای اصولگرایان داشته و امکان تضارب آرا و پویایی فکری را منتفی کرده که البته عکس این روال در مورد جریان اصلاح طلب صادق است.

وی افزود: گروه های سیاسی مختلف متناسب با جایگاه سیاسی خود زیر چتر اصلاح طلبی جمع شده اند که همین همراهی و همگامی آنان را دچار مشکل کرده بود. البته در سال های اخیر این مشکل تا حد زیادی مرتفع شده و اصلاح طلبان بر اساس یک اصول و چارچوب مشخص حرکت می کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *