خراسان رضوی؛نیشابور

خودسوزی مرد ۶۰ ساله نیشابوری در روز قدس بخاطر کودکان غزه

 

خودسوزی مرد ۶۰ ساله نیشابوری در روز قدس به خاطر کودکان غزه

مردی ۶۰ ساله در روستای بحرودی نیشابور به علت تالمات روحی ناشی از وضعیت کودکان غزه، در روستای بحرودی نیشابور دست به خودسوزی زد.

خبر اقدام این شهروند، که گویا از خادمان افتخاری امام‌زاده محروق نیشابور بوده، نخستین بار  صبح جمعه ۱۷ فروردین‌ماه توسط یکی از متولیان امام‌زاده در فضای مجازی منتشر شد.

گزارش خبرنگار «صبح‌امروز» که برای تحقیق در مورد این‌خبر در محل واقعه حاضر شد حاکی است که علی‌رغم تلاش همسایه‌ها برای خاموش کردن شعله‌های آتش ناشی از شعله‌ور شدن بنزین، که وی وسط خیابان روی خود ریخته بود، این همشهری دچار سوختگی شدید شده و‌ با بیش از ۷۰درصد سوختگی به مشهد اعزام ‌شده است.

مغازه‌داری که در هنگام وقوع این اتفاق، با کپسول آتش نشانی فروشگاه‌ش اقدام به خاموش کردن آتش کرده بود به خبرنگار «صبح‌امروز» گفت: این اتفاق تمام اهالی روستا را شوکه کرد، زیرا او بسیار فرد «مومن و با خدایی» است، به طوری که اهالی روستا او را به عنوان پیش نماز مسجد قبول کرده‌اند.

وی در شرح واقعه افزود: صبح امروز جمعه، در مغازه‌ام بودم که فریادهای یکی از دوستان را، که درخواست پتو می‌کرد شنیدم؛ بیرون که رفتم شعله‌های آتش را دیدم و‌ متوجه شدم که فردی در حال سوختن است. به سرعت کپسول اطفاء حریق را برداشتم و آتش را خاموش کردم.

وی با بیان این‌که شرایط طوری بود که چهره همسایه برای‌م  قابل تشخیص نبود، اضافه کرد: یکی از خانم‌ها که در لحظه‌ی بنزین ریختن او را دیده بود گفت که او آقای «س» است. وی افزود: پس از اینکه آتش خاموش شد او هنوز توان صحبت داشت، در همان حال مدام تکرار می‌کرد «بچه‌های غزه گرسنه هستند و ما هیچ کاری نمی‌کنیم» و با اشاره به قابلمه خالی‌ای که در دست داشت می‌گفت «می‌خواهم برای آنها غذا ببرم».

در نهایت پس از اطفای حریق آمبولانس در محل حاضر شده و وی را به سرعت به بیمارستان بردند و‌ گویا به خاطر شدت سوختگی به مشهد اعزام کرده‌اند. تا این لحظه خبری از شرایط جسمی وی خبری در دست نیست.

image_print