استقبال از مدال‌آوران جاکارتا:

ورزشکاران خراسانی کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پارا المپیک آسیایی، ظهر دیروز با استقبال مسؤولان وارد فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد شدند.

سومین دوره بازیهای پاراآسیایی که از 14 مهر به میزبانی اندونزی در شهر جاکارتا آغاز شده بود در حالی به پایان رسید که کاروان ورزشی ایران با کسب 51 مدال طلا، 42 نقره و 43 برنز در جایگاه سوم آسیا ایستاد و سهم ورزشکاران استان خراسان‌رضوی در کسب این افتخارات 11 مدال طلا، هشت نقره و 2 برنز بود. ورزشکارانی که با نام کاروان خودباوری و امید راهی اندونزی شده بودند و شعار «با توکل و تلاش ما می‌توانیم» را به اثبات رساندند. حال این ورزشکاران به استان خود و آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند تا شادی خود را با آنها تقسیم کنند.

در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی، مدیران کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان، فرماندار و اعضا شورای اسلامی شهر مشهد حضور داشتند و با تقدیم شاخه گل به ورزشکاران مدال‌آور جانباز و معلول استان خیر مقدم گفتند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی در حاشیه مراسم استقبال از مدال‌آوران خراسانی پاراآسیایی جاکارتا در حضور جمعی از خبرنگاران اظهارکرد: ورزش امری ضروری برای تمام اقشار جامعه بویژه قشر جانبازان، معلولین و افراد کم‌توان است. این قشر از جامعه که  مقداری در تحرکات خود دچار مشکل هستند، به وسیله ورزش می‌توانند نقص خود را جبران و تحرک بیشتری داشته‌باشند.

وی افزود: جانبازان و معلولین با حضور پررنگ و درخشش در چنین رقابت‌هایی می‌توانند برای افراد سالم نیز ایجاد انگیزه کنند. موفقیت این قشر از جامعه از افراد به ظاهر سالم بیشتر است.

محمدرحیم نوروزیان در خصوص حضور خود جهت استقبال از مدال‌آوران خراسانی مسابقات پاراآسیایی جاکارتا خاطرنشان‌کرد: تقدیر و تشکر از این عزیزان را وظیفه خود می‌دانم. جهت تجلیل از زحمات کسانی که با تلاش خود در شرایط بسیار سخت در این مسابقات جنگیدند و موفقیتی بزرگ برای جامعه به ارمغان آورده‌اند، اینجا حضور پیدا کرده‌ام. شاهین ایزدیار به تنهایی به اندازه چند کشور صاحب مدال طلا شد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و بسیار ارزشمند است.

نوروزیان یادآورشد: معلولان در کشور ما مشکلات زیادی دارند، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه بسیاری به این قشر از جامعه شده‌است. مشهد نیز به لطف پیگیری و تلاش سازمان‌های بهزیستی و جامعه معلولین جزو نخستین شهرهای کشور است که در آن در خصوص مناسب‌سازی فضاهای شهری اقداماتی صورت گرفته‌است.

وی افزود: در کمیته مناسب‌سازی در فرمانداری و استانداری اقدامات خوبی صورت‌ گرفته‌است، اما همچنان در آغاز راه هستیم و راه زیادی در پیش خواهیم‌داشت. دستگاه‌های اداری و بخش خصوصی نیز در این خصوص باید همکاری‌های لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی عنوان‌کرد: این فرهنگ همچنان در فرهنگ کشور ما به خوبی جا نیفتاده‌است. بخشی از جامعه متعلق به قشر جانبازان و معلولین است و توجه به این دیدگاه جهت اداره یک شهر لازم و ضروری است. باید اقداماتی صورت گیرد که این عزیزان برای زندگی روز‌مره خود با مشکلات زیادی روبرو نشوند.

نوروزیان ادامه‌داد: قدم‌های خوبی در این خصوص برداشته‌ شده‌است. زمانی که در فرمانداری بودم جلسات مناسب‌سازی با حضور معلولین به‌صورت منظم شکل می‌گرفت. فرماندار حال حاضر مشهد این امر را در دستور کار خود قرار داده‌است. مطمئنا در آینده شرایط خیلی بهتری برای این قشر از جامعه فراهم می‌شود.

در حاشیه این مراسم شاهین ایزدیار، طلایی ترین مدال‌آور بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا گفت: خیلی خوشحالم که توانستم در شش ماده از هفت ماده‌ای که به آب زدم مدال طلا کسب کنم و پرافتخارترین ورزشکار این دوره از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شوم.

وی اظهار کرد: هنوز مسئولین استانی وعده‌ای در خصوص پاداش به مدال‌آوران نداده‌اند و وعده‌ پاداش از سوی وزارت ورزش و جوانان بوده اما امیدواریم مسئولان استان نیز به آنچه که شایسته‌ مدال‌آوران است، عمل کنند.

این شناگر خراسانی تصریح کرد: این سومین دوره‌ای بود که در بازی‌های پاراآسیایی شرکت می‌کردم و خداراشکر در هر سه دوره نیز موفق بودم، اما این دوره در شش ماده از هفت ماده‌ای که شرکت کرده‌بودم، طلا گرفتم. در دو دوره پارالمپیک ریو و لندن نیز شرکت کرده‌ام اما فقط به فینال رسیدم و رتبه هفتم را کسب کردم، اما ان‌شاء‌الله در پاراالمپیک 2020 به سکو می‌رسم.

وی در رابطه با سطح مسابقات گفت: بازی‌های پاراآسیایی همانطور که از نامش معلوم است بعد از پاراالمپیک و جهانی بالاترین سطح مسابقات را دارد و هر 43 کشوری که شرکت کردند با تمام قدرت و قبا آمدند.

ایزدیار در خصوص میزان پاداشی که برای این رقابت‌ها به او تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: وزارت ورزش برای مدال اول 100 درصد، دوم 50 درصد، سوم 25 درصد، چهارمی 10 درصد تعیین کرده‌است و به سایر مدال‌ها نیز چیزی تعلق نمی‌گیرد. اگر قرار بر این منوال باشد باید 320 سکه به من بدهند که امیدوارم بدهند.

وی بیان کرد: مردم به من لطف دارند، سعی داشتم که در تمام مواد طلا بگیرم اما یکی از این مواد، تخصص رقیب قزاقم بود. یک شناگر یا می‌تواند سرعتی‌رو باشد یا استقامت، و من آن یک استقامت را فدای سرعت کردم که شش مدال را از دست ندهم.

این شناگر خراسانی در خصوص اینکه سطح توقعات از او برای پارالمپیک 2020 بالا رفته است، گفت: مدال آوری در پارالمپیک سخت است، زیرا رکورد شناگران پارالمپیک بسیار خوب است و حتی اگر شناگران سالم تیم ملی بروند نیز نمی‌توانند روی سکو بروند اما اگر این دو سال باقی‌مانده تا پارالمپیک 2020 توجه خاصی به رشته‎‌ شنا شود قول می‌دهم که ان‌شاء‌الله روی سکو بروم.

ایزدیار در خصوص اظهار نظرش راجع به اینکه چون پرسپولیسی هستم دوست دارم 6 مدال طلا کسب کنم، بیان کرد: هر کسی به یک تیم علاقه دارد و تیم مورد علاقه من نیز پرسپولیس است. تمام تیم‌ها قابل احترام هستند و عدد 6 نیز متعلق به پرسپولیس است.

وی در خصوص سرماخوردگی‌اش در طول مسابقات اظهار کرد: مسابقات که تمام شد خوب شدم. اما این سرماخوردگی در طول مسابقات خیلی اذیتم کرد و اجازه نداد که رکوردهایم را بزنم، اما خدا را شکر توانستنم با وجود سرماخوردگی شدیدی که داشتم، باز هم طلا را بگیرم.

این شناگر خراسانی در خصوص تاثیر مناسب سازی استخرهای مشهد در موفقیتش عنوان کرد: مجید مشتاق، رئیس هیئت شنای مشهد، بسیار لطف داشت و طی 5 ماه اخیر استخر 50 متر شهید حججی را کامل در اختیار ما گذاشت و خیلی کمک کرد. امیدوارم از این پس نیز ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: از تورنمت‌های قبلی پاداش دریافت نشده‌ای نمانده و همه‌ پاداش‌ها را دریافت کرده‌ایم.

همچنین معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی درباره مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اظهار کرد: از 21 عضو کاروان پاراآسیایی این استان 14 نفر ورزشکار و بقیه کادر فنی و داوری بودند و ورزشکاران زن نیز نیمی از این تعداد را به خود اختصاص دادند.

امیز زارعی با بیان اینکه ورزشکاران این استان 11 طلا در این مسابقات کسب کردند افزود: شاهین ایزدیار طلایی ‌ترین ورزشکار مسابقات پاراآسیایی اندونزی در رشته شنا موفق به کسب 6 مدال طلا و یک مدال نقره شد.
وی اظهار داشت: این ورزشکار جوان نقش تعیین کننده ای در جایگاه سومی ایران در جدول توزیع مجموع مدالها و کسب رتبه سوم ایران ایفا کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *