خراسان‌رضوی:نیشابور

چهارمین و آخرین نشست خبری احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میانجلگه

پاسخ رسمی شورای نگهبان، در خصوص رد صلاحیتم را منتشر می‌کنم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه گفت: علت رد صلاحیتم از شورای نگهبان تقاضا و پاسخ رسمی شورای نگهبان را برای تنویر افکار عمومی منتشر می‌کنم.
به گزارش خبرگزاری «صبح امروز» از نیشابور، اولین نشست خبری در سال ۱۴۰۳ آخرین دیدار نماینده نیشابور و نامزد ردصلاحیت شده این شهر در انتخابات این دوره بود که حضور تعداد زیادی از خبرنگاران، نشست خبری را داغ کرد.
احسان ارکانی در توضیح دلایل رد صلاحیتش برای نامزدی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علت رد صلاحیتم را به صورت مکتوب از شورای نگهبان تقاضا و پاسخ رسمی و مکتوب شورای نگهبان را برای تنویر افکار عمومی منتشر می‌کنم.
نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ابراز کرد: اختلاف نظر نمایندگان اجتناب‌ناپذیر است اما نباید این اختلافات برای منافع شخصی، بستگان و یا اطرافیان خود باشد. من فقط بر اساس منافع شهرستان با همکار خود اختلاف داشتم.
وی با تاکید بر این موضوع که حتی اگر یک روز مسئولیت داشته باشم با تمام توان و قوا خدمت می‌کنم، بیان کرد: ارتقای ۲ بخش زبرخان و میان‌جلگه به شهرستان، اختصاص ۱۶۵ هکتار زمین در نیشابور و ۲۳ هکتار در فیروزه برای ساخت مسکن ملی، ارتقای دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه، استقلال کامل دانشگاه نیشابور از دانشگاه فردوسی مشهد از دستاوردهای ۴ ساله نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی است.

جذب ۹۸ میلیارد تومان بودجه از محل محرومیت‌زدایی برای حوزه انتخابیه نیشابور

ارکانی، کلنگ‌زنی احداث ۲ ناحیه صنعتی گرماب و سرولایت، أخذ مجوز و آغاز احداث بازار بزرگ دام در شهرستان میانجلگه با ظرفیت پوشش چند شهرستان همجوار و نیز ارتقای روستاهای گرماب، اسحاق آباد و گلبو به شهر را از دستاوردهای دوران ۴ ساله حضورش در مجلس برشمرد و افزود: اختصاص ۴۶ میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت جاده‌های روستایی حوزه انتخابیه نیشابور یکی از گام‌های مهمی بود که برداشته شد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه تشریح کرد: جذب ۹۸میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی برای حوزه انتخابیه نیشابور و جذب ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری برای بهسازی جاده‌های اصلی نیشابور (به مشهد، سبزوار و کاشمر) از دستاوردهای دوره ۴ ساله است.

وی بازگشایی گمرک شهرک صنعتی خیام پس از ۳ سال تعطیلی، عقد قرارداد جمع‌آوری پساب نیشابور با مجتمع فولاد خراسان در قالب تکمیل فاضلاب شهری به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان، جذب ۴۳ میلیارد تومان بودجه از سازمان شهرداری‌های وزارت کشور برای شهرداری نیشابور و شهرهای همجوار را از دیگر دستاوردهای نمایندگی‌ خود در مجلس یازدهم عنوان کرد.

در هیچ عزل و نصبی در مدیریت شهرستان دخالت نکردم

ارکانی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص حقوق دریافتی‌اش از مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حقوق من بر مبنای کارگزینی ۲۵ الی ۳۰میلیون تومان است که علاوه بر این، ۱۵ میلیون تومان بعنوان هزینه اداره دفتر (نیشابور و تهران) و ۴میلیون تومان، برای ترابری دریافت می‌کنم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای دوره نمایندگی تا کنون، فقط یک دستگاه خودرو تندر ۹۰ به دارایی‌ام من اضافه شده، البته به غیر از آپارتمانی که از سهم ارث خانوادگی به من رسیده است.

وی با ذکر این مطلب که در دوره نمایندگی در هیچ عزل و نصبی در مدیریت شهرستان دخالت نکردم، اضافه کرد: در دوره ۴ ساله نمایندگی بنده، ۳ فرماندار در شهرستان نیشابور فعالیت کرده اند که از نظر من، به ترتیب آقایان قامتی، دونده و جوان، توانایی و مدیریت موفق‌تری داشتند. در حوزه علوم پزشکی نیشابور، در بین ۳ مدیری که در دوره ۴ ساله نمایندگی من مسئولیت داشتند، آقای عظیمی نژاد را موفقترین و مدیر جایگزین ایشان را ضعیف‌ترین ارزیابی کردم.

سلب مسئولیت ۲ مدیر متخلف در استانداری خراسان رضوی

ارکانی با ذکر این مطلب که نتیجه بازرسی‌ها در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، منجر به تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی در اسفند ماه گذشته شد، تصریح کرد: در تحقیق و تفحص از استانداری خراسان رضوی به تخلف‌های ۲ مدیر رسیدیم، گزارش به مجلس ارائه شد و رونوشتی از آن برای اطلاع به استاندار خراسان ارسال شد و در حال حاضر این ۲ مدیر دیگر مسئولیتی در استانداری خراسان رضوی ندارند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فرمانداری نیشابور به تخلف‌هایی رسیدیم. حکم تخلیه دانشکده هنر ، توسط هلال احمر گرفته شده است ‌و در تلاشیم این اتفاق نیافتد.

 

image_print