خراسان رضوی: نیشابور

 جای حسینی و رستمی عوض می‌شود؟!

فوری: تغییر در ترکیب آرای نیشابور در پی بازشماری

 جای حسینی و رستمی عوض می‌شود؟!

در پی بازشماری بخشی از صندوق‌های ‌انتخابات دوازدهمین دوره‌ی مجلس در حوزه انتخابیه‌ی «نیشابور، فیروزه، زبرخان و‌ میان‌جلگه»، ترکیب آرا در حال تغییر است.

 

به گزارش خبرنگار روزنامه «صبح امروز»«سیدعلی حسینی» که پیش‌تر به عنوان نفر سوم این انتخابات با ۶۳۸ رای کم‌تر از محمد رستمی نام‌ش به عنوان نفر سوم‌انتخابات اعلام شده و از راه‌یابی به مجلس بازمانده بود، با افزایش حدود ۲۵۰ رای در نتیجه‌ی بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها، حالا امیدوار است که به عنوان منتخب دوم رای‌دهندگان، از این‌حوزه انتخابیه به مجلس راه یابد.

 

هیات‌های اجرایی و‌ نظارت انتخابات در نیشابور شامگاه ۲۰ اسفندماه، پس از بازشماری آرای ۴۴ صندوق از ۴۴۰ صندوق رای حوزه انتخابیه‌ی نیشابور، فیروزه ، زبرخان و‌ میان‌جلگه تشکیل جلسه دادند.

 

فرماندار نیشابور و رییس حوزه انتخابیه‌ی شهرستان‌های چهارگانه‌ی نیشابور بزرگ، پس از این جلسه، در کفت‌وگو با خبرنگار «صبح امروز» تغییر در تعداد آرای سیدعلی حسینی را تایید کرد.

 

مهدی دونده بدون اعلام تعداد آرای افزایش یافته‌ی نامزد معترض، تاکید کرد: با تصمیم وزارت کشور بازشماری آرا تا آخرین صندوق ادامه خواهد یافت و نتیجه‌ی نهایی به زودی به آگاهی مردم خواهد رسید.

 

در پی اعلام نتایج قبلی، حسینی مدعی شده بود که برخی از آرای او‌ در هنگام‌ شمارش به اشتباه باطل شده و یا در سبد افراد هم‌نام وی قرار گرفته است. حسینی با کسب ۴۳.۴۷۶ رای، پس از محمد رستمی، به عنوان نفر سوم از راه‌یابی به مجلس بازمانده بود.

 

با ثبت و‌ پذیرش شکایت سیدعلی حسینی، ابتدا تصمیم به بازشماری ۱۰ درصد از صندوق‌ها گرفته شد تا ادعای حسینی راستی آزمایی شود. حالا گفته می‌شود که بازشماری ۱۰درصد صندوق‌ها حاکی از افزایش ۲۵۰ عددی آرای نامزد معترض است و اگر در ادامه بازشماری، با همین نسبت شاهد تغییر در آرای سایر صندوق‌ها باشیم، در اتفاقی نادر جای نفر دوم و سوم تغییر خواهد کرد و حسینی به عنوان دومین منتخب رای‌دهندگان نیشابوری به جای محمد رستمی به مجلس راه‌ خواهد یافت.‏

image_print