نجات تیم کوهنوردی توسط هلال احمر نیشابور

جست‌وجوی امدادگران برای نجات ۵ کوهنورد گم شده در ارتفاعات

 هلال‌احمر نیشابور از مفقود شدن یک تیم کوهنوردی ۵ نفره در کوه‌های میرآباد نیشابور از ساعت ۴ عصر روز جمعه مطلع شده و‌در حال تلاش برای نجات آن‌هاست.

جست‌وجوی امدادگران برای نجات ۵ کوهنورد گم شده در ارتفاعات

🔹رییس جمعیت هلال احمر نیشابور در این باره به خبرنگار «صبح امروز» گفت: اولین بار در ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه، ۱۳ بهمن ماه، گم شدن ۵ کوهنورد در منطقه میرآباد به ما اطلاع داده شد که در همان زمان بلافاصله مسیر را پیدا کردیم، اما در نیمه راه از طرف تیم به ما اعلام شد که نیازی به کمک نیست و مسیر برگشت را پیدا کرده‌اند؛ اما متاسفانه بر اثر مه آلود بودن هوا دوباره مسیر را گم کردند.

🔹 شاه بیگی افرود: تیم امدادی که اعزام شده، از ساعت ۵ بعدازظهر جمعه تا این لحظه (ساعت ۰۸:۳۰ صبح شنبه) در حال امدادرسانی در منطقه هستند.

🔹 وی با اعلام این‌که در حال حاضر تنها ۴ نفر از ۵ کوهنورد پیدا شده‌اند، افزود: امیدواریم با تلاش تیم امداد، یک نفر باقی‌مانده هم تا ساعتی دیگر پیدا شود.

🔹 وی دلیل زمانبر شدن امدادرسانی را انتخاب محل نامناسب و سخت برای کوهنوردی توسط این‌ گروه اعلام کرد.

🔹 رئیس هلال احمر نیشابور در مورد وضعیت کنونی کوهنوردان یادشده  تشریح کرد: هم‌اکنون ۱۲ امدادگر در قالب ۴ تیم در موقعیت حاضر و در حال برگرداندن گروه هستند و اگر چه الان ارتباط ما با امدادرسان‌ها قطع است اما از نقطه حضور آنها مطلع هستیم.

🔹 شاه بیگی در مورد وضعیت جسمانی تیم گفت: اطلاع دقیقی از وضعیت جسمانی تیم نداریم؛ آن چه مسلم است، مقداری دچار سرمازدگی شده‌اند اما وضعیت دقیق آنها پس از انتقال به شهر و بررسی در بیمارستان مشخص خواهد شد.

🔹 رئیس هلال احمر نیشابور همچنین از اسکان ۱۳۰ نفر در مسیر جاده‌ها به علت برودت هوا و تامین اسکان، پتو و امکانات گرمایشی برای در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

 

image_print