حفظ اشتغال دستاورد حمایت از کالای ایرانی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: حفظ و افزایش اشتغال و رونق تولید از دستاوردهای مهم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» است.

محمد سنجری روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود: یکی از راههای حفظ اشتغال، تولید و بهبود فضای کسب و کار شناسایی کارشناسانه قوانین مزاحم این بخش و بررسی و اصلاح آنها با اهتمام مسئولان و دست اندرکاران ذیربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: اولویتهای اشتغالزایی و حمایت از فرصتهای شغلی پارسال در خراسان رضوی مانند رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد و کاهش بیکاری امسال نیز با قوت استمرار مییابند و تعهد اشتغال شهرستانهای استان متناسب با نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی و بسترهای زمینه ساز آن تا پایان فروردین جاری ابلاغ میشوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در راستای اهداف دولت تدبیر و امید رونق تولید، افزایش مهارت متقاضیان جویای کار و دانش آموختگان دانشگاهی و اشتغال پایدار در این استان مورد توجه خاص قرار دارد و بیشتر جهت دهی پرداخت تسهیلات در این زمینه بوده است.

وی افزود: 13 هزار نفر تاکنون از خراسان رضوی در سامانه کارا مختص طرحهای اقتصاد مقاومتی ثبت نام کرده اند و این استان بیشترین میزان ثبت نام در کشور را از این بابت به خود اختصاص داده است.

فرماندار گناباد هم در این نشست قوانین دست و پاگیر را از موانع مهم رونق تولید و سرمایه گذاری دانست و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با اصلاح قوانین بیشتر به وظایف خود در حمایت از کالای ایرانی عمل کنند.

محمدعلی نبی پور بر حمایت بیشتر دستگاههای اجرایی ذیربط از سرمایه گذاران، تولید کنندگان و کاهش مشکلات فعالان اقتصادی تاکید و بیان کرد: هر یک از اداراتی که از اختیارات مدیریتی خود در این زمینه استفاده نکنند در مدیریت آنها تجدید نظر میشود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *