استاندار خراسان رضوی؛

لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت پرشور در انتخابات

استاندار خراسان رضوی گفت: فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان به هیچ وجه نباید حمایت و جانبداری از کاندیدی را داشته باشند.

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد انتخابات استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات تاکنون؛ فرآیندهای ۲۵ گانه اجرایی ستاد انتخابات را در همه مراحل انجام‌ داده‌اند که جای قدردانی دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حساسیت برگزاری انتخابات در دوره کنونی، افزود: با توجه به اینکه سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود، انتظار می‌رود که کمترین مشکل را در حوزه‌های اجرا داشته باشیم.

وی ضمن دعوت مردم شریف استان به مشارکت حداکثری و تاکید بر لزوم حفظ سلامت مردم و توجه به شرایط کرونایی در حین برگزاری انتخابات تصریح کرد: بایستی حتما در حین برگزاری انتخابات، توجه ویژه‌ای به سلامت مردم انجام گیرد و پروتکل‌های بهداشتی به همراه فاصله‌گذاری اجتماعی هم به نحو مطلوب دایر شود.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله امنیت در انتخابات گفت: امنیت در انتخابات یک مسئله مهم و جدی است. لذا به همین منظور اطلس امنیتی استان از ماه‌ها قبل طراحی شده و در حال اجرا است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همواره تهدیداتی در حوزه سخت و نرم وجود دارد، گفت: در این ایام دشمنان کوردل تلاش می‌کنند تا از این فرصت بر علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. در این راستا تدابیر ویژه‌ای برقرار خواهد بود.

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت پرشور در انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: نشریات، رسانه‌ها، صداوسیما، دستگاه‌های مختلف و نخبگان می‌توانند در تحقق امر مشارکت حداکثری مردم نقش فراوانی ایفا نمایند.

معتمدیان با اشاره به اینکه خراسان رضوی بزرگترین جمعیت را بعد از تهران در زمینه واجدان شرایط رای دهنده دارد، افزود: بنابراین نگاه ویژ‌‌ه‌ای به خراسان رضوی برای مشارکت حداکثری وجود دارد که خوشبختانه با وجود شرایط انتخابات شوراهای استان، امید به مشارکت بالا در این عرصه قابل مشاهده است.

استاندار خراسان رضوی به حوزه تامین زیرساخت‌های فنی انتخابات اشاره و بیان کرد: انتخابات شورای شهر مشهد به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. همچنین در بحث آموزش انتخابات الکترونیکی باید از ظرفیت رسانه‌ها، روابط عمومی‌ها، شبکه‌های مجازی و صداوسیما استفاده مطلوبی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ستاد‌های انتخابات و هیات‌های نظارت نباید دغدغه پشتیبانی در انتخابات را داشته باشند، ادامه داد: کلیه مرخصی فرمانداران و بخشداران در ایام انتخابات لغو خواهد بود.

معتمدیان با بیان اینکه اجرای مر قانون در دستور کار همه ما قرار دارد، هشدار داد: فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان به هیچ وجه نباید حمایت و جانبداری از کاندیدی را داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تهدیدات بیرونی استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ایران، امیدواریم ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که مصادف با روز جمعه است، حماسه بزرگ و مشارکت میلیونی مردم تحقق پیدا کند و شاهد تجدید میثاق امت غیور ایران اسلامی با آرمان‌های انقلاب و امام راحل باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *