فراغ جان‌کاه است حسین جان!

دوباره موسم اربعین حسینی در سراسر جهان اسلام وزیدن گرفته؛ موسم شهادت و ایستادگی و مقاومت و رسوایی باطل و جریان کفر و نفاق.

چند سالي است پياده‌روي اربعين، با شكوه و عظمت خيره‌كننده‌اي در كشور عراق برگزار مي‌شود و شاهد سیل خروشان میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین(ع) هستیم؛ عاشقانی که از شرق و غرب و شمال و جنوب با هررنگ و فرهنگ و دین و مذهب و اعتقاد و باوری قدم در راه سیدالشهدا(ع) گذاشته‌ و وصال معشوق را در کرب‌وبلا یافته‌اند.

راه‌پیمایی و پیاده‌روی اربعین ثمرات ارزشمندی برای اسلام داشت و نشان داد که خون حسین(ع) و یارانش مایه برکت است؛ از یکسو موجب يأس و نااميدي كفار و منافقان و جبهه حاميان آن‌ها مي‌شود و از سوی دیگر تقويت و تشديد وحدت عزت‌آميز در بين مسلمانان را به ارمغان می‌آورد.

دومین سال است که به‌واسطه شیوع ویروس منحوس و منفور کرونا خیلی از عشاق‌الحسین(ع) از غافله جا مانده و دل‌ها را با چشمانی خیس رهسپار دیار خون و بلا می‌کنند و ندای «به تو از دور سلام» سر می‌دهند.

آری حسین جان! به تو از دور سلام؛ به تو از جوار بارگاه منور سلطان سریر ارتضا سلام، به تو از جوار غریب‌الغرباء سلام، به تو از ایران اسلامی سلام و به تو به نیابت از سردار دل‌ها سلام.

بی‌تعارف می‌خوانمت. حسین‌جان می‌شود دوباره ما را به زیارت و قدم نهادن در مسیر وصال به ضریح شش‌گوشه بطلبی؟ فراغ دو ساله و جاماندن از سیل عشاق و شیفتگانت برای ما جان‌کاه است و ما را دریاب.

حسین ضیایی
کارشناس ارشد علوم ارتباطات
فعال رسانه و فرهنگی

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *