صبح امروز نامه مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی را بررسی می کند:

تخلف برخی افراد در انتخابات نظام مهندسی خراسان رضوی

چند روزی از ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی با امضای علی‌محمد عبدی، مدیرکل دفتر توسعه  مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به مدیران کلیه استان‌ها مبنی بر استعفای هیئت مدیره کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها می‌گذرد و بر خلاف فوریت و اهمیت این نامه هنوز برخی از افراد حاضر در هیئت مدیره فعلی سعی بر نادیده گرفتن این ابلاغیه گرفته و هنوز استعفای خود را ارائه نداده‌اند؛ این در صورتی است که پایان وقت اداری روز شنبه این هفته، آخرین مهلت استعفای این افراد بوده است.

جهت بررسی جوانب بیشتر این ابلاغیه به سراغ محمودخیاطی بیدخت، یکی از اعضای هئیت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی خراسان رضوی و رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رفته و با او پیرامون این ابلاغیه  به گفت‌وگو نشسته که به شرح آن می‌پردازیم:

اعلام اسامی دارای تعارض به وزارتخانه

عضو هیئت نظارت سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی می‌گوید: طبق نامه وزیر راه و شهرسازی، مدیران کل راه و شهرسازی بایستی اسامی افراد حاضر در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی که کارکردشان تعارض داشته را به وزارت اعلام کنند.

با متخلفان برخورد می‌شود

محمودخیاطی بیدخت در مصاحبه با خبرنگار صبح امروز می‌افزاید: اگر سازمان نظام مهندسی بر خلاف این نامه عمل کنند، طبق بند ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توسط مقام عالی وزارت با این افراد برخورد می‌شود.

وی توضیح می‌دهد: وزیر اختیاراتی دارد و طبق این اختیارات می‌تواند پروانه اشخاص را تعلیق و یا ابطال کند.

خیاطی ادامه می‌دهد: ممکن است وزیر تصمیمی مبنی بر ابطال و یا تعلیق پروانه اعضای هیئت مدیره‌ای که طی این سه سال کارکرد داشته و انصراف خود را ارائه نکرده، بگیرد.

وی بیان می‌کند: کلیات نامه مشخص بوده و برای  کسانی که طی زمان مقرر انصراف خود را اعلام و ارائه نکرده در آینده و ادامه این ابلاغ نامه اتفاقات خوبی در پیش نیست.

ایستادگی افراد در مقابل تصمیم وزیر

خیاطی در خصوص عدم انصراف و تخطی این افراد اذعان می‌کند: علت برای ما مشخص نبوده و به شخص افراد مرتبط بوده و این افراد به خواسته خود در مقابل تصمیم فوری و قطعی وزیر ایستادگی کردند.

وی می‌گوید: هیئت نظارت مطابق وظیفه خود عمل کرده و اسامی این افراد خاطی به ابلاغیه را اعلام کرده چرا که برخورد با این افراد در حیطه وظایف ما نبوده و ما تنها وظیفه اعلام این اسامی به وزارت خانه را داشته تا شخص وزیر مطابق قانون و اختیارات خود برای این افراد تصمیم بگیرد.

در ادامه با محمدحسن اکبرزاده ابراهیمی ، نایب رئیس هیئت اجرایی انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی رفته و با او در خصوص این موضوع به گفت و گو نشسته ایم.

اصرار وزیر بر اجرای این مصوبه قانونی

عضو هیئت اجرایی انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی می‌گوید: رسیدگی و پیگیری این موضوع به مدیران ادارات و همچنین هیئت نظارت مربوط شده و در حیطه اختیارات و تسلط ما نیست.

اکبرزاده می‌افزاید: وزیر اعلام کرده که بخش‌نامه ابلاغی مبنی بر تعارض منافع بایستی طبق قانون اجرایی شده، بنابراین مصر به اجرای این قانون هستند.

وی ابراز می‌کند: وزیر اعلام کرده که با افرادی که به این بخش‌نامه عمل نکرده و قانون رو پشت گوش بیندازد، طبق بند ج ماده ۲۳ قانون سازمان نظام مهندسی، پرونده افراد خاطی را تعلیق و یا باطل می‌نماید.

اکبرزاده اذعان می‌کند: وزیر مربوطه به صراحت اعلام کرده که اگر در زمان معین استعفای خود را اعلام کنند روال قانونی طی خواهد شد، اما چنان چه افراد به این قانون عمل نکنند، وزیر می‌تواند از اختیارات و قدرت استفاده کرده و با این افراد برخورد کند.

وی تاکید می‌کند: ناگفته نماند که بیشتر اعضای هیئت مدیره استعفای خود را اعلام کرده و اسامی مابقی که راه مقابله با این قانون را در پیش گرفته، توسط هیئت نظارت سازمان نظام مهندسی تحت عنوان تخطی گران به وزیر اعلام شده است.

گفتنی است: طی نامه ای از سوی دبیرخانه هیات اجرایی انتخابات، زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، در استان اعلام شده است.
بر این اساس اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی می توانند، در روز چهارشنبه مورخ هفتم مهرماه 1400 از ساعت 8 صبح لغایت 16 بصورت الکترونیکی در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

سوتیتر: هیئت نظارت مطابق وظیفه خود عمل کرده و اسامی این افراد خاطی با توجه به ابلاغیه را اعلام کرده چرا که برخورد با این افراد در حیطه وظایف ما نبوده و ما تنها وظیفه اعلام این اسامی به وزارت خانه را داشته تا شخص وزیر مطابق قانون و اختیارات خود برای این افراد تصمیم بگیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *