شهردار مشهد؛

امیدوارم پردیس مادر و کودک سنگ بنای تغییر نگاه ما به وظیفه مادرانه باشد

علی نژاد

شهردار مشهد خطاب به مادران شهر مشهد گفت: اینکه فرض کنیم مادری انتهای وظایف است و مادر باید خود را وقف فرزند خود کند، نگاه اشتباهی است. مادر شدن شروع این وظیفه است که مادران بانشاط باشند. این مجموعه باید بهشت مادران و کودکان باشد. امیدوارم این مجموعه سنگ بنای تغییر نگاه ما به وظیفه مادرانه باشد.

به گزارش صبح امروز، محمدرضا کلائی در آیین بهره برداری از پردیس مادر و کودک واقع در امامت 49  که با حضور معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: افتتاحیه امروز برای من بسیار دلچسب است و از حمایت های شورای شهر و ‌همکاران در منطقه ۱۱، سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و معاونت عمران تشکر می کنم.

وی افزود: اگر آقای کاظمی سال گذشته نمی پذیرفتند که سازمان عمران وارد این کار شود، این پروژه به بهره برداری نمی رسید و امکان اجرای همزمان عملیات اجرایی و طراحی مدیون همراهی این دوستان است.

شهردار مشهد بیان کرد: سرکار خانم عرب احمدی واقعا تلاش کردند و ایده مجموعه متعلق به ایشان بود و از ایشان ممنون هستم. اینکه یک خانم در شهر مشهد شهردار یک منطقه شدند، اتفاق خوب و ماندگاری است که امیدوارم مسمتر باشد و ادامه پیدا کند. کارنامه خانم عرب احمدی دفاع خوبی از این اتفاق است.

کلائی خاطرنشان کرد: پروژه هایی همچون رودپارک، کشت پارک، پردیس مادر و کودک، پارکینگ آزادی و… از جمله پروژه هایی است که در منطقه 11 به بهره برداری رسیده و یا در دست اقدام است. مدیریت پارک ملت به تنهایی کار بسیار بزرگی است. همچنین ایشان در بسیاری از پروژه ها پیشرو و موفق هستند و در زمینه کسب درآمد، رضایت شهروندان و الکترونیک سازی بسیار موفق هستند.

وی اضافه کرد: همه این مسائل از جایگاه ایشان دفاع می کند و همه این اتفاقات زمانی رخ داده است که ایشان وظیفه مادری را نیز برعهده داشتند.

شهردار مشهد خطاب به مادران شهر مشهد گفت: اینکه فرض کنیم مادری انتهای وظایف است و مادر باید خود را وقف فرزند خود کند، نگاه اشتباهی است. مادر شدن شروع این وظیفه است که مادران بانشاط باشند. این مجموعه باید بهشت مادران و کودکان باشد. امیدوارم این مجموعه سنگ بنای تغییر نگاه ما به وظیفه مادرانه باشد.

بوستان مادر و کودک مجموعه ای برای رفع تمام نیازهای مادران و کودکان است

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه بوستان مادر و کودک مجموعه ایی برای رفع تمام نیازهای مادران و کودکان است گفت: این بوستان در مجاورت خط 3 قطار شهری قرار دارد و در کوتاه مدت نیز با هماهنگی آقای شهردار، یکی از خطوط تاکسی رانی 133 در این محل مستقر خواهد شد تا تردد بانوان تسهیل پیدا کند.

خلیل الله کاظمی اظهار کرد: آبان ماه سال گذشته بود که عملیات اجرایی این مجموعه تحت عنوان پردیس مادر و کودک آغاز شد. واقعیت امر این است که در این پروژه همزمان با فعالیت های عمرانی، عملیات طراحی پروژه نیز صورت گرفت.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای این پروژه 45 میلیارد تومان است و مساحتی که اکنون در اختیار شهروندان قرار می گیرد حدود 6.5 هکتار است و در سطح شهر 12 بوستان و مجموعه که در اختیار بانوان قرار می گیرد، وجود دارد. اوایل سال 97 عملیات اجرایی بوستان وکیل آباد آغاز شد و به زودی به بهره برداری می رسد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: نوع نگاه در طراحی و اجرای این پروژه، با توجه به مادر وکودک است. ویژگی دیگر این مجموعه این است که در مجاور این پردیس، ایستگاه خط سه قطار شهری قرار گرفته است که دسترسی شهروندان را آسان می کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: زمینی حدود هفت تا هشت هزار متر در اختیار مجموعه قطار شهری و خروجی ها است که بعد از عملیات اجرایی حدود هزار و 500 متر در اختیار قطار شهری و مابقی به مجموعه پردیس مادر و کودک افزوده می شود و مساحت آن به هشت هکتار نزدیک می شود.

وی اضافه کرد: در کوتاه مدت نیز با هماهنگی آقای شهردار، یکی از خطوط تاکسی رانی 133 در این محل مستقر خواهد شد تا تردد بانوان تسهیل پیدا کند.

بوستان مادر و کودک دغدغه مادران را در هنگام تفریح و ورزش مرتفع می کند

هم چنین شهردار منطقه 11 گفت: تلاش ما بر این بوده است تا مجموعه ای ایجاد شود که تمام فعالیت های مادران و کودکان را پوشش دهد و هردو همزمان بتوانند از امکانات بهره مند کنند.

مریم عرب احمدی اظهار کرد: پردیس مادر کودک با این رویکرد طراحی شده است تا مادرانی که کودک خردسال یا دختران نوجوان و جوان دارند و دغدغه نگهداری فرزندان خود در هنگام فعالیت های تفریحی و ورزشی را دارند، مرتفع شود.

وی افزود: تلاش ما بر این بوده است تا مجموعه ای ایجاد شود که تمام فعالیت های این دو گروه را پوشش دهد و هر دو همزمان بتوانند از این مجموعه بهره برداری کنند. سالن ورزشی مجموعه در سال ۹۷ ساخته شده بود اما برای بهره برداری آن برنامه ریزی صورت نگرفته بود.

شهردار منطقه 11 بیان کرد: طراحی مجموعه از آبان ماه سال 99 آغاز شد و توانستیم در مدت هفت ماه این پروژه را به بهره برداری برسانیم. طراحی مجموعه نیز به گونه ای است که در شان مادران و فرزندان آنان باشد. در فضای باز مجموعه نیز فعالیت های تفریحی و ورزشی مناسب با رده های سنی مختلف طراحی شده است، همچنین فضاهای مخصوصی برای استفاده بانوان باردار و سالمندان نیز تعبیه شده است.

عرب احمدی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر این مجموعه، مسیر دوچرخه یک و نیم کیلومتری است که مسیر کودک و مادر از یکدیگر مجزا است تا امنیت کودکان حفظ شود.

image_print
937 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *