حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین مشکلات مشهد است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین مشکلات مشهد است؛ گفت: در حال حاضر، حدود یک میلیون نفر در یک حاشیه 3 هزار هکتاری مشهد زندگی می‌کنند.

محمد رضا حیدری با اشاره به‌اینکه اتفاقی که امروز در حال رخ دادن بوده، عینی‌ترین رفتار عملی در پاسداشت دهه کرامت است؛ گفت: حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین مشکلات مشهد است، در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در یک حاشیه 3 هزار هکتاری مشهد زندگی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این موضوع که شهرداری و شورای شهر توسعه متوازن و عدالت محور را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: چنانچه نهادهای توانمندی که در مشهد حضور دارند، زمین‌هایی در اختیار را چند موسسه قرار دهند و شهرداری هم مجوز ساخت و بهره‌برداری را صادر کند، هزینه ساخت‌و‌ساز برای قشر کم‌بضاعت 50 درصد کاهش می‌یابد.

قرارداد ساخت 4 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت بسته شده است

در ادامه این مراسم، معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به‌این موضوع که تاکنون قرارداد ساخت 4 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت بسته شده است، گفت: شهرداری مشهد در ابتدای فعالیت خود درخواست ساخت 10 هزار واحد مسکونی داشت که ما حدود 5 هزار واحد را پذیرفتیم.

رضا خواجه نائینی هدف از این طرح را ایجاد الگوی سکونت مطلوب‌تر در مناطق کم برخوردار دانست و اضافه کرد: خوشبختانه کمترین مشکلات را در پروژه‌های مشارکتی- مسکونی داریم.

ضرورت ایجاد گروه‌هایی برای ساخت آسان‌تر مجتمع‌های ارزان‌قیمت

در ادامه این مراسم، سید احیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پیچیدگی ضوابط اداری، خیریه‌ها به تنهایی نمی‌توانند امور را پیش ببرند، بنابراین لازم است گروه‌هایی ایجاد و کارهای اولیه را انجام دهند تا ساخت و راه اندازی این پروژه‌ها آسان‌تر شود.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *