هم زمان با دهه فجر با حضور شهردار مشهد انجام شد:

بهره برداری از پروژه بازگشایی مسیرکوشش به خلج

طی مراسمی همزمان به دهه مبارک فجر، پروژه بازگشایی مسیرکوشش به خلج به طول 2 کیلومتر و عرض 45 متر با هزینه ای بیش از 51 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح امروز شهردار مشهد با اشاره به اهمیت محله سیدی برای مدیریت شهری گفت: با توجه به این موضوع شهردار منطقه هفت سرعت اجرای پروژه های محرک منطقه سیدی که از سوی دفتر تسهیل گری این منطقه تعریف شده است را مورد توجه قراردهد.

محمد رضا کلائی روز گذشته در مراسم افتتاح پروژه بازگشایی مسیر کوشش- خلج که با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: اجرای پروژه بازگشایی مسیر کوشش-خلج یکی از خواسته های مردم بود که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که برآن تاکید داشتیم تسهیل دستری مردم به منطقه گردشگری هفت حوض و استفاده از طبیعت این منطقه و همچنین رفع مشکلات ترافیکی بود که با افتتاح این پروژه محقق شده است.
کلائی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا امکانات و زیرساخت های مورد نیاز برای حضور مردم در منطقه گردشگری هفت حوض را محیا کنیم، اظهارکرد: هفت حوض باید به یک سایت نمونه کوهنوردی و سنگ نوردی در کشور تبدیل شود و مدیریت شهری به صورت کامل از این موضوع حمایت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: از اقدامات شهرداری منطقه هفت تشکر می کنم و به شهردار این منطقه توصیه می کنم با توجه به اینکه که محله سیدی برای مدیریت شهری اهمیت دارد نکاتی را که دفتر تسهیل گری این محله در قالب محلات هدف بازآفرینی برای سیدی تعریف کرده است مورد توجه ویژه قراردهند.
شهردارمشهد با اشاره به اینکه پروژه های محرک محله سیدی باید به سرعت اجرایی شود، گفت: یکی از این پروژه های محرک بازگشایی مسیر کوشش به خلج است که امروز به بهره برداری رسید و اکنون زمان آن است که پروژه های مکمل آن نیزاجرایی شود که اعتبارت مورد نیاز آن در بودجه دیده شده است.
وی با تشکر از شرکت بتن ماشین رضوی دراتمام پروژه بازگشایی مسیرکوشش به خلج شش ماه زودتر از زمان برنامه ریزی شده، اضافه کرد: از این شرکت می خواهیم که پروژه مسیرمصلی شرقی و تقاطع غیر همسطح شهید حریری را نیز که هفته پیش آغاز شد ظرف 5ماه آماده بهره برداری کنند.
وی افزود: یکی از برنامه های ما افزایش ورودی های شهر مشهد به ویژه در مسیر ورودی مشهد از سمت نیشابور است؛ لذا اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن انجام شود.
کلائی درادامه گفت: این موضوع را به همکارانم یادآور می شوم که تمام توفیقاتی را که در اجرای کارها داریم تنها با توجه و عنایت خاص حضرت رضا(ع) است و اگر این توجه و عنایت نبود این توفیقات محقق نمی شد که از بابت توجهات حضرتش برای انجام کارها خدا را شاکر هستیم.

سعی شورای پنجم این بوده تا خواست و مطالبه مردم، محور کارها باشد

هم چنین نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: شورای شهر مشهد که برخاسته از رای قاطع و چشمگیر مردم بوده، سعی کرده محور کارها و اقدامات را برپایه خواست و انتظارات مردمی بگذارد.

احمد نوروزی افزود: ساخت و بازگشایی این مسیر پس از نشست صمیمی اعضای کمیته نظارتی با ساکنان این محدوده در برنامه مدیریت شهری مشهد قرار گرفت و اکنون بسیار خرسندیم که شاهد به ثمر نشستن پروژه و پاسخگویی به نیاز چندساله شهروندان هستیم.
وی با بیان اینکه از ابتدا به دنبال این بودیم که محور کارها خواست و مطالبات مردم باشد، اظهارکرد: برهمین اساس شورای پنجم شهر مشهد برای قانونمند کردن ساخت و اجرای پروژه‌های شهری براساس مطالبات مردم تلاش و براساس همین رویکرد، دفاتر تسهیلگری را راه اندازی کرد.
نوروزی تصریح کرد: این دفاتر تهیه سند توسعه محلات هدف بازآفرینی را در تعامل با مردم پیگیری می‌کنند و ۵ درصد از اعتبارات عمرانی نیز با نظر ساکنان همین محلات هزینه می‌شود.
وی ادامه داد : علاوه بر این ۵ درصد از اعتبارات عمرانی نیز براساس مطالبه‌سنجی مردمی و با نظر شورای اجتماعی محلات هزینه می‌شود.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه رویکرد شورای پنجم، توجه حداکثری به خواست و مطالبات مردمی است، اظهارکرد: حجم پروژه‌های عمرانی فعال در سطح شهر اعم از بوم‌پارک، رودپارک، تقاطع ۴سطحی آزادگان، تقاطع غیرهمسطح مصلی و … که به صورت هم زمان درحال اجرا هستند، بی‌نظیر است که از این بابت از مجموعه شهرداری مشهد تشکر می کنم.
وی در ادامه گفت: مدیریت شهری و شورای پنجم، در روزهای نخست فعالیت خود شاهد بدهکاری شهرداری و تجمع پیمانکاران بود، حتی برای پرداخت حقوق کارمندان خود معضل داشتیم ولی با همت و پشتکار معاونت مالی و پشتیبانی و همچنین معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری تاکنون شاهد رشد و شکوفایی شهر هستیم.

کاهش تصادفات و تسهیل دسترسی به هفت حوض با بهره برداری از پروژه کوشش به خلج
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: اجرای این پروژه باعث کاهش ترافیک و تصادفات خیابان های کوشش و قائم(عج) و همچنین اتصال این معبر به خیابان های خلج، قائم، بولوارنماز و دسترسی راحت تر به منطقه گردشگری هفت حوض خواهد شد.

خلیل الله کاظمی افزود: بازگشایی مسیر کوشش تا خلج یکی از خواسته های چندین ساله ساکنان این منطقه است که با هدف بازگشایی انتهای کوشش و اتصال آن به شریان اصلی شهر اردیبهشت سال 98 آغاز شد.
وی اضافه کرد: وقوع سالانه حدود 200 تصادف منجر به جرح، عبور روزانه 300 دستگاه اتوبوس و مشکل دسترسی به شریان های اصلی اجرای این پروژه را ضروری کرده بود.
کاظمی افزود: همچنین با توجه به کم عرض بودن معابر این محدوده و ترکیب ترافیک خودروهای سبک و سنگین، اتصال این محور افزایش سرعت و حجم تردد و افزایش ایمنی این معابر را در بر خواهد داشت.
وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه به طول 2 کیلومتر وعرض 45 متر که دارای 1600 متر مسیر ویژه دوچرخه، فضای سبز و مسیر پیاده رو است بیش از51 میلیارد تومان هزینه شده است.
کاظمی ادامه داد: همچنین در این پروژه 190هزار متر مکعب خاکبرداری و سنگبرداری، 98هزارمترمکعب خاکریزی، 9 هزار مترمکعب اساس و زیراساس، 24 هزار و 500 تن آسفالت، 9 هزار متر مکعب بتن ریزی، 200 تن آرماتور ،14هزارمترمربع قالب بندی و 15 هزارمتر طول جدول گذاری انجام شده است.
شهردارمشهد با بیان اینکه تاریخ شروع پروژه 30 تیرماه 98 و مدت قرارداد 25 ماه در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده این پروژه 6 ماه زودتر از زمانبندی درنظر گرفته شده آماده بهره برداری شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *