گوشی شیائومی Mi 11؛

غول اندرویدی بدون شارژر

علی مهروی

گوشی Mi 11 پرچمدار جدید شیائومی اولین گوشی اندرویدی در جهان است که بدون شارژر عرضه شده است.

طراحی نمایشگر 

Mi 11 به نمایشگر ۶.۸۱ اینچی AMOLED مجهز شده؛ ولی شرکت چینی برای جلوگیری از افت تراکم پیکسلی وادار شده رزولوشن صفحه را به QHD+ ارتقا دهد. با این اقدام تراکم پیکسل نمایشگر Mi 11 به ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ رسیده است. نمایشگر مذکور از روشنایی ۱،۵۰۰ نیت و نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است و از لمس ۴۸۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای محافظت از این صفحه‌نمایش، جدیدترین محافظ صفحه، یعنی گوریلا گلس Victus را به خدمت گرفته است. این محافظ درمقایسه‌ با نسل پیشین دربرابر خط‌ و‌ خش دو برابر و در‌برابر ضربه ۱/۵ برابر مقاوم‌تر است.

 

مشخصات سخت افزاری

باتری به کار رفته در گوشی Mi 11 ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و ظرفیت بسیار معمولی برای یک گوشی رده بالا به شمار می‌رود، اما این باتری از شارژ فوق سریع ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. در بخش سخت افزار‌های داخلی این گوشی هم باید به استفاده از پردازنده فوق العاده رده بالای Snapdragon 888 در کنار دو حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی اشاره کرد و حافظه داخلی این گوشی نیز ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود. پردازنده استفاده شده در گوشی Mi 11 از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و نسخه وای فای استفاده شده در این گوشی نیز ۶ است.

 

گوشی جدید شیائومی از تراشه Snapdragon 888 در کنار دو حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه می شود

طراحی 

در طراحی پنل جلو گوشی  Mi 11 تفاوت چشمگیری با  Mi 10 مشاهده نمی‌شود و همانند نسل قبل دوربین سلفی در حفره‌ی موجود در گوشه‌ی بالا سمت چپ تعبیه شده است. نکته‌ای که می‌توان به‌عنوان بهبود به آن اشاره کرد، خمیدگی کامل لبه‌ها و کاهش ضخامت دستگاه درمقایسه ‌با مدل قدیمی‌تر است.

 

 

 

طراحی دوربین

 

مشخصات دوربین 

لنز اصلی 108 مگاپیکسلی

لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی

لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی

در میان این لنزها، لنز اولتراواید آن هم از مشخصه تثبیت‌کننده تصویر نوری تصویر OIS برخوردار است. دوربین جلو 20 مگاپیکسل بوده و از حالت پانوراما با زاویه دید گسترده هم پشتیبانی می‌کند. با حرکت دادن موقعیت گوشی و گرفتن سه عکس، می‌توانید یک عکس پانوراما بزرگ با زاویه دید گسترده بگیرید. در مورد فیلمبرداری هم باید گفت که  Mi 11 شیائومی فیلم‌ها را با کیفیت 8k و با سرعت 24 یا 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. البته بدیهی است که سایر کیفیت‌ها هم برای این مدل در نظر گرفته شده است و بسته به نظر خودتان می‌توانید کیفیت‌های کمتر مثل 4k یا 1080 را نیز انتخاب کنید.

 

شیائومی Mi 11 اولین گوشی اندرویدی در جهان است که بدون شارژر عرضه می شود و قیمت آن حدود 611 دلار است

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸

مهم‌ترین ویژگی مثبت و وجه تمایز شیائومی Mi 11  را باید پردازنده‌ی قدرتمند آن دانست.  Mi 11 اولین گوشی جهان محسوب می‌شود که به اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. بر‌اساس بنچمارک‌ها، این پردازنده ۵۵ درصد سریع‌تر از نسل قبل خود، یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ است. شیائومی برای به‌حداکثر‌رساندن قدرت پردازش در جدیدترین پرچم‌دارش، از رم LPDDR5 با و حافظه‌ی UFS 3.1 بهره گرفته است. بهره‌مندی از فناوری 5G و WiFi 6 و بلندگوهای استریو توسعه‌داده‌شده با همکاری Harman Kardon از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری Mi 11 است. در بخش نرم‌افزار، سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با پوسته‌ی MIUI 12.5 وظیفه‌ی اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها را برعهده خواهد داشت.

 

 

رنگ بندی شیائومی Mi 11

باتری

باتری جدیدترین گوشی چینی‌ها ۴،۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که آن را به‌صورت سیمی با توان ۵۵ وات و به‌صورت بی‌سیم با توان ۵۰ وات می‌توانید شارژ کنید. البته قبل ‌از‌ آن شارژر آن را جداگانه به قیمت پانزده دلار باید تهیه کنید. شیائومی با وجود تمسخر اپل به‌دلیل حذف شارژر از جعبه‌ی گوشی، با بهانه‌هایی مشابه،  Mi 11 را بدون شارژر عرضه خواهد کرد. شارژ معکوس 10 وات، پشتیبانی از کوئیک شارژ +4 و پاور دلیوری 3 نیز از دیگر امکانات Mi 11 در بخش باتری هستند.

قیمت

قیمت گوشی  Mi 11 در چین حدودا معادل ۶۱۲ دلار برای نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶۵۷ دلار برای نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۷۱۹ دلار برای قوی‌ترین نسخه موسوم به Special Edition و مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تعیین شده است. البته این قیمت‌ها مخصوص بازار چین است و درصورت رونمایی نسخه‌ی جهانی، قیمت‌ها احتمالا گران‌تر خواهند بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *